klik secara gumpalan please

Wednesday, April 29, 2015

kawan inspirasi


Assalamualaikum.
haha aku macam kat LOST angelesss nau dah ni.
seriously tahun ni aku disepit-sepit,ditunjal-tunjal apetah lagi dihenyak-henyak.. sakitnya TUH disini..
tapi its ok Allah uji Allah sayang supaya aku beringat sikit, kuatkan hatiii tuhh

time kasih kepada manusia-manusia yang buat aku terluka, patah hati, jatuh tersungkur. manusia mmg tak tahu betapa rapuhnya aku dihina bayang-banyang sendiri. betapa kuatnya aku nangis nak tempuh siap hari-hari yang aku kena lalui. every year benda yang sama aku kena laluu. dari aku sekola,abis sekolah dan dah tuaa. hiks lawok pulak..its ok terima kasih awok2 semuaaa..

yang aku tanam dalam hidup ni, aku just kena keep senyum ketawa, sebab esok,lusa tulat, belum tentu kau boleh tgok aku ketawa.and mungkin jugak nikmat tu tuhan amik semulaaa.
 kita berdalih untuk terus ketawa dan be cool, bukan sebab kita ni hipokrit, tapi pernah tak uols rasa
nak nangis gila babeng ni, tapi depan public so takmau hilang rasa macho kau tahan sakitnyaa hidung and mata tu masyaAllah, kat hati tu jangan cerita bagai ditusuk parang uols. ekeke

seriously, i'll keep my ego to prevent my sickness and being hurt in many ways, and akhirnya aku akan terus terang dan mengalah, sampai bila aku nak rasa safe kan?

tapi sini bukanlah aku nak list up semua kelelahan aku sebab alhamdulillah aku xde asthmaa.

tiap kali aku ditimpa musibah atau apa pun yang berlaku dalam hidup ni..aku berharap dengan besar hati akan insan bantu aku tolong aku, faham akuu,, ala-ala sinderella  menunggu anak raja masuk minang hek..mimpi yang merapu giler. tapi as human aku xpernah berhenti berharap the best man tu grab my hand and hug me as woman.u know what i mean? *aku nak nikah anak 8, and susah senang sama-sama *lembab betoi.hahaha

betul lah ciptaan Allah tu unik, mmg aku mudahnya rapuh, semua benda stuck dalam kepala hotak ni. dari hal diri sendiri sampai ke hal org lain. aku syukur aku masih penting dalam hidup keluarga, dan kawan2 terdekat.. bila kita ada tanggungjawab kita akan lebih bersyukur. aminn

bila aku jatuh dan diuji aku syukur dalam hati tapi kadang2 bongoi gak bila hati jahat aku ni nak salahkan takdir bongoi kau syaitan,ko bolakkan hati aku yang lemah ni ciss! hahaha sepuk kangg kikikik

tapi the main point here, aku ade cita-cita dan impian, aku sendiri tak tahu mampu ker aku sampai ketahap situ, sebab aku ade attitude yang mungkin leh patahkan hajat aku. haha

penat woi nak simpan, aku tak biasa jalan depan org ramai.. kalau dalam kelas, aku mmg duduk depan kalau leh nak masuk terus dekat whiteboard tu, sebabnya aku rabun muahaha, so bile aku tak tahan ke toiletttt, aku tgok belakang trus kecut segala urat saraf dan pundi kencing. sanggup tahan berjam sebab pikirkan aku punyaaa malu nauzubillaaaahhhh T_T*kalau dah tak tahan aku pegi jugak, tapi mmg jalan kira tapak kaki*
so no wonder aku punyaaa xkenal budak kelas sangat dahsyatt. ehe

kalau jalan kat public  aku mmg akan tunduk, tak[un aku pandang staraight kedepannn. muahaha kalau boleh nak tutup terus muka dengan suratkhabar, so kalau stakat kau panggil2 main-main kan aku. mmg aku #$%%#%@#@ dalam hati jaa hahaha. satu lagi, sebab aku mmg xnampak pernah haritu org lambai aku, aku balas sekali bukan lambai akuuu daaa. kau fham apa aku rasa? muahahah

so, sebabkan dalam hidup aku, xde buku rujukan cara nak handle all those things,

aku pun tirulah cara org lainn.. maksud aku tiru, bukan sebab aku xde apa yang kau ade, 1st, dalam kelas aku ni mesti ada cendiakwan, top3 top 2 top1 dalam belajau.. aku pun amik beliau as mentor dalam diamm. aku cubaaaa, aku try,test and so onn. aku cuba mana yang menjadi and ngam dalam diri aku. jawapannya merosot jugak, hahaha so, mmg aku xleh nak tiru diorang pick up RAM kepala hotak geliga deme tu, haha aku ni lembab skit, so kena kayuhh naik beskal, tapiiii apa yang aku tahu kita perlu ada attitude yang baik macam dia, apa pun cara kita belaja mmg tak sama so, aku tiru cara die survive? ohh, she/he belajau untuk faham xkisahlah sejam ka 2jam kaa kita belajau nak dapatkan sesuatu yang penting? FAHAM,
 xpayah lah aku nak dressup macam deme. kena pakai spek tebal, baju tight in and ikat tocang dua and be skeemaa *imiginasi only* muahhahah so TQ cendiakawan, so aku kena cool jadi diri sendiri. and teruskan mencapai usaha akuu mihmihmih.


so, bila aku tgok attitude org aku akan cuba tiru, seriously, aku mmg xkuat pun, just org sekeliling yang buat "BE MYSELF" walaupun aku xtau nak wat guano. heeeee

so, terima kasih lah pada semua-semua yang selalu cakap benda positif dengan aku, kadang2 kita tak sedar benda kecik dalam hidup kita impaknya besaq gajah.
so aku amik tiap kata-kata, herdikan, kata cacian, pujian dan semuaa semuaa sebgai kekuatan dan penguat semangt aku untuk menghadapi hari mendatang. so doakan yang terbaik naaa.
tak payah harap aku menangis, aku mmg senang menangis tapi kadang-kadang tu semua kekuatan aku untuk membina kekuatan baruu.


terima kasih kawan,.sahabat,musuh,penghiri hati. kadang-kadang aku bosan dengan uols tapi adakala kita perlu hidup berkeluarga kan. hekks.

so, tiru banyak aspek.. amik yang baik jaa. yang buruk pi tolak masuk tong sampah, cukup2lah jadi sampah masyarakat kann. people keep change.

salam sayang dari cikton.
iwanna be happy hereafter, aminn
hidup kakton! kekekekeke bubye


nak beli shawl kakton pakai? meh follow
insta: miaaya.studio
fb page: miaaya.studio

semogaaa kita sentiasa bersyukur ok bubye









No comments: