klik secara gumpalan please

Tuesday, March 10, 2015

cabaran itu air mata

Assalamualaikum.
dalam kesesakan menyiapkan segala macam kerja dan target,
sadis sangat air mata ini keluaq. T-T"

3hari tidur awal nangis macam xdaya nak hadap.
ketawa dekah-dekah depan semua org tu kekuatan hati untuk melangkah,
just bila berhadapan dengan hakikat aku kena belajar untuk  give and take.
serious sekrang macam terumbang-ambing 100x aku kata aku kuat, 200x sebenarnya aku lelah dan tersungkur. *nangis*

macam seorang budak kecik yang teringinnn nak makan kek, tiba2 kek yang dipegang dalam pinggan tu jatuh akibat tersadung bendul dihadapan. berderainya  kek itu bersama harapan dan keinginan, yang akhirnya buat sikecil menangis. -itu aku rasa sekrang-

aku duduk wat esemen pun aku rasa nak nangis, aku mandi aku rasa sebak, bila drive selalu pulak ada org hon sebab aku terleka memikir masalah yang datang.
ya tuhan, sungguh aku rapuh dengan ujianMu kali ini.

pujuk hati,

dalam mencari kejayaan, haruslah terumbang-ambing dengan cabaran kan. dan tangisan adalah peneman setia aku.
 aku ada kawan,tapi tak semua mampu mendengar lelah, maklumlah cerita aku bukan untuk tatapan semua. biar aku ketawa besar untuk menjadi mainan orang dewasa, tapi hati aku cukup matang untuk membuat satu kebenaran

dalam semua perkara aku rasakan aku pilihan terakhir..
 sebab aku takda bakat dalam semua benda.tapi aku bersyukur,walaupun seringkali berdansa dengan air mata.
eh aku bersyukur ja., aku just lelah jadi pilihan terakhir, penat mengalah, penat berasa tabah walaupun aku menangis tiap kali nak protect diri sendiri, sampai bila aku pura2 menjadi perisai hati sedangkan aku mmg kalah dalam pertempuran.

aku perlukan kekuatan dan nasihat bukan herdikan. hati begitu mudah tersentuh terburai dek kata2 nista manusia. kau tak hidup dalam kehidupan aku. kau faham?

dalam usia suku abad ini, aku juga teringin berkongsi cerita, memadam duka, dan berasa bangga dengan kejayaan aku.
share everything dengan seseorang bak kata pepatah susah senang sama-sama.

tapi perancangan Allah tu adalah yang terbaik.

p/s: bukan aku tak redha, just aku hanya manusia biasa yang perlukan kehidupan yang lebih baik. INSYAALLAH

abaikan post ini. ini hanya ucapan awam untuk aku bermonolog dengan hati sendiri
























No comments: