klik secara gumpalan please

Wednesday, February 25, 2015

cita-cita Vs Impian

Assalamualaikum.
holaaa~
aku lah manusia yang paling payah nak buat hubungan sosial dengan masyarakat sebabnya?
aku malu., konfiden kat bawah lutut rasa janggal bila orang pandang atas sampai bawah,bawah sampai atas.

walaupun aku senang ketawa dan bergurau senda,
TAPI iolss punya nebes tahap kambing kena hujan baq ang,
 mana tidaknyaaa, org panggil nama aku secara tetibe pun aku punya jantung macam jatuh kelantai dan dengan rasa malu aku letak balik jantung ke tempat asal. sambil cakap.. ehh HAAII! T-T" *lambai-lambai anak* OH innocent sangatt!

tapi ikhlas tu mmg ada. aku pun suka jaaa kawan ramai-ramai gelak besar2 pastu jalan ramai2 macam brader kawasan. angkat tangan "oppp!"
tapiiii,itu hanyaaa igauan dipagi hari.

disebabkan perangai natural malu tak bertempat aku tu, banyak benda jugak aku terpaksa lepaskan. *hikmah disebaliknya* lack of confident

oklah jujurnya masa kecik-kecik aku sukaaa keje pejabattt, kekonon jadi setiausaha angkat tepon pakai baju cantik2. lipstik merahhh ang angg. pastu nnt bos jatuh cinta kawin lah dengan bosnya. kahkahkah. aku sukaa jadi cantik dari kecikk, kalau mulut dok tonyoh lipstik mmg muncunggg jaa bbir ni haaa.nak jaga lipstik xbagi terhakis lah konon. tpi mase aku sekolah rendah aku ada cakap nak jadi Engineer!

"apa keje engineer hidayati?"
"betulkan mesin cikgu!" --pelajar lain angguk2 tanda setuju--*padahal tak tahu apa engineer buat* HAHA tapi ada ja yang ketawakan aku hhihihih

bila abis SPM aku cakap nak jadi FASHION DESIGNER.
sifat semulajadi nak cantik makinn meluap-luap, ekceli aku sukakan kerja yang outstnding dan tak bosan, kalau bolehhh bagi aku peluang nak create benda yang aku sukaa. tapi harapan buntu, nak jadi seorang fashion designer atau senang cerita yang seni-seni ni koss perbelanjaan mmg tak mampu aku nak bayaq kot. kira buluu ja aku mampuu. heee

tetibe rezeki aku menjurus pada bidang kejurteraan. terkekeh aku ingat balik zaman dedulu.
aku teruskannn sampai aku habis POLY, konn degree aku nak sambung bahagian fashion dan habaq kat mak aku.
tapi dia ada cakap "benda yang kita minat atau impian akan datang dengan apa yang kita lakukan"
lama gilaaa nak cerna padia mak aku cakap. so aku redha

masa sebelum sambung tu, aku keje butik.hari2 aku belek baju kedai tu. aku gesek2 kain dia. tgok design diaa. kagumm baq angg. aku nak jadi macam ni..
 TApi aku kena ukur baju kat badan sendiri. aku bukan xmampu. tapi belum mampu
"aku kena adakan sesuatu untuk sesuatu." aku sambung degree bidang engineering lagi..
makin lama stress, serious aku rasa down dan takleh perform aku selalu cakap aku takleh buat. sebab aku xsuka dan taknakkk. sampai ada yang cakap aku bodoh sambil melawak. Hoi! aku sentap okeh.
tapi aku akan buktikan kejayaan aku dengan "segala kata cacian mu" Ewah!

aku macam meroyan jugak, dengan konflik, dengan masalah diri sndri lagi.
 now aku dah tahun 3 dah? oklah tu, dan sekrng baru rasa macam smangat kobar2 tu tempik kat telinga aku kuat2 sambil cakap "TAK MUSTAHIL!" and now aku belajar satu benda , tak semua benda yang kita tak suka kita takleh handle..
maklumlh nak berjaya usaha kena konsisten, so aku belajar satu benda dan baiki cita-cita aku untuk mengejar impian. how?

aku akan jadi engineer untuk mencapai impian aku menjadi seorang fashion design.
slow-slow lahhh. tamak cita-cita, so kenalah tabah handle mood, kerajinan dan otak kena sentiasa positive

so, tak mustahil kalau satu masa aku seorang engineer yang berjaya sambil berfashionita di ofis dengan branding sendiri. hihihi

so, baik laki atau wanita,jangan berhenti bermimpi.Allah bagi kita kehendak dan usaha supaya kita tak putus asa dan berhenti berfikir.
kerja kuat-kuat, usaha kuat-kuat.dan DOA dan tawakal kunci pada semua kejayaan. INSYAALLAH.
Goodnite !
gambar hiasan.HAHA









No comments: