klik secara gumpalan please

Sunday, December 28, 2014

usaha keras

tik tok tik tok.
waktu terus berjalan... aku? still duk termenung, tengok soalan final dah berkali selak-selak..
entah dah kenapa aku ni.. rasa mengantuk memuncak nauu.
semalam bukan aku dah tido macam badak terdampar ke?hihihi

kesedihan masih bersisa okeh. #simpannn
sedih menggelupur bila org suka judge aku.kena pulak yang judge tu org kita percaya nau-nau.
xpelah biar perasaan membusuk ni terkesan jadi nanah yang membunuh setiap inci dalam perasaan.
#ayat diaaaa

dah nak masuk tahun baru..
aku? still rasa umur tu nombor? of course lahh.haha
tapi aku akui mmg aku pergi mana-mana orang panggil aku "hakak" maklumlah.. gorges sangat mungkin? macam datin-datin?*okeh tipu,*

so, azam tiap tahun baru aku?
kurus- kurus -kurus? nopeee!
nak tukaq~
tahun ni aku kena buat jugak. tapi? tapi? tapi?

justt goo! " wahai cikton yang budimann, Allah takkan ubah nasib seseorang kalau kita tak usaha untuk berubah kan?
pedulik lah hang paaa nak kata apaa kan.. biasalah *orang nampak tapi, tak rasa*

#adakah aku akan postpon belajar?? heeeee
atau Allah ada pilihan untuk aku rasa lebih baik?
InsyaAllah, keep it up.. cikton. #doa kalian adalah yang utama

umur sekrang,
aku kena fikir semua tu.
as kakak, adik-adik pun kena diutamakan.
emak pun yang utama, she soo-soo memahami, as long as i have her.

dari kecik anak, aku mmg terkesan bila, aku diajar buat keputusan sendiri,
yeee, my background family taklah bombastik mana,
aku pun bukan budak baik pun.
just as human people change kan?
so,
aku pun rasa dalam umur sekrang.. aku dah boleh terima..
kalau aku usaha main-main? hasil pun main-main.
kalau usaha tak ikhlas? hasilnya macam pasar lambak?
kalau kita usaha dan ikhtiar sungguh-sungguh?
Allah pun turunkan nikmat yang kita sendiri rasa macam, tak terkata?
tapii,, ada tapinyaa,
lambat atau cepat tu biar Allah yang tentukan kannn..
 #wow, syukur alhamdulillah..

kegagalan dalam sesuatu percubaan tu mulia..
bukan nak kata apa lahh, tapi nak still maintain perasaan ,kegigihan dan kesabaran tu yang payah sebenarnya. #experience

so, jangan duk kalut sangat kalau gagal dalam belajar, kerjaya, dan lain-lain.
wajarlah kita menangis sepam dua, untuk muhasabah diri kan?
ni semua ayat "emak cantik" cikton okeh..

and now aku boleh berfikir kalau tak dapat redha or doa dengan Allah tu yang paling aku gusarkan.
dah jadi habit aku, kalau sedih nau-nau DOA je aku mampuuu. mmg nanes-nanes sampai tersumbatt idung hihihi.
tapi Alhamdulillah, Allah bagi chance dan jalan. heeeee


kadang-kadang terkesan dengan kata orang lain. heee
kau ni "bodoh?"
kau ni "lembab?"

haha- Alhamdulillah, walaupun sikit terlintas kat hati kawan-kawan atau org lain, syukurr, sebab perhatian anda.semoga tuhan akan letak kau disituasi aku.
teruskan buat muka plastik. HAHA!


so, apaaa pun berlaku, lambat atau cepat..
Enginner still letak tingkat nombor satu, mungkin special skit sebab aku lambat sikit dari orang lain.kehkeh

and cita-cita aku yang lain tu akan turun serta. semoga usaha keras aku lepas ni. jadi taruhan dan jalan yang lebih bermakna.



lupakan semuaaaaaaaa -semuaaa yang menggangu perasaan and keep it up.
pada semua yang terbaca post ni..
semoga istiqamah naaa..


No comments: