klik secara gumpalan please

Wednesday, July 16, 2014

fungsi blogger

assalamulaikum dan salam sejahtera ada masa sikit sebelum start mengemas.
1st of all, syukur dah puase keberapa entah kan.
harini mmg kecoh pasal ini,

sapa ikut perkembangn semasa mmglah sangat ariff bila gambar diatas dipaparkan

secara general nya aku bukan lah blogger yang tersohor apetah lagi nak iktiraf diri sebagai penulis, nama aku kalau search kat google pun encik google keliru mana satu aku punye blog. tapi sokeylah tak terambil hati pun.

tapi agak TERkilan dengan sebilangan blogger yang lebih sukaaa bebenauu dengan post cerita yang lebih jadi "batu api" kepada readersss,
ok fine 1st aku tgok video tu aku pun panas hati rasa nak "pang" muke beliau, tapi, bila terkenangkan aib sendiri pun Allah jaga. fikir waras. kalau aku kat tempat dia, how?
agak sedih, bila ada blogger yang kekonon hebat sangat dengan dunia maya, tak gentar apa pun orang nak kata, kekononnya penulisanya adalah kebenaran yang harus diutamakan, biar seluruh tahu buruknya attitude wanita bertudung itu? hermm , sedih mak baca, yang tukang komen pun hebat jugak, takde bahasa sedap lagi ka nak taip. herm *SEDIH*

cer pikir sejenak, dua tiga jenak dan berjenak-jenak, 
adakah tulisan kamu tu mampu membuat hitungan bila kita mati nanti? bukan kate aku ustajah cyber pun, tapi  terdetik, mana lah taw kot-kot, tengah tulis cerita sipolan dan sipolan masa tu kan sipolan tengah HOT macam retissss, kita ni pulak sedap bercerita sebarkan apa yang patut, tambah perisa sikit kat penulisan kita, tak sengaja menyemai kebencian kepada pembaca.*tanggujawab sebagai penulis tu*
then one day kita mati, mmg hakikatlah,
bila kita mati orang lagi ingat kita,
lagi nak baca apa yang kita tinggalkan selepas mati,
lagi nak cari apa yang buruk kita tinggalkan?

lepastu, bila kita mati, dosa dah macam kepompong senak,
disoal kat sana tak cukup masa, 
diseksa dosa lampau, tambah penulisan kita yang lebih memberi fitnah kepada insan lain. Wow, senangnya nak tambah dosa kan, seronok pak setan tepuk tangan guling-guling gembira raya.

thats, y aku lagi suke membaca dan kalau nak story apa-ape lagi selesa cerita pasal baby, make up, dan ape2 yang aku rasa tak memusnahkan karier orang lain dan aku mintak sangat dipelihara dari menulis tentang kesadisan. *Scary nau*

so, ada tadi aku terbaca, yang "beliau" dah mintak maaf secara terbuka, kalau minta maaf senyap2 pun takpe.
 tapi, biasalah kalau kepohchi tu takleh buang kat Malaysia kan, 
bila share benda baik, cakap budget bagus, bila share benda tak bopa baik, maki hamun, ok tu viral malaysian yang perlu kita kikis.

apa-ape pun bulan mulia ni, baik sangka pada semua ok, 
uncle yang terlibat, TQ for ur kind heart, and akak CDM, tamo marah-marah naa, kita puasa same2 naaa.
nnt ade rezeki cikton belanja Ais kacang.

pada penulis, jangan malu-malu tulis kebaikan dan kurangkan penulisan yang tak membina pahala anda.

p/s: kalau penulisan kita hebat, tak payah tunggu cerita HOT, kalau nak tunjuk pailang jugak apply jadi menteri,nnt leh berbalah dekat kabinet sanaaa. hikss
semoga Allah sentiasa merahmati kita semua.,

::jangan marah orang lain buat kebaikan
dan menghukum manusia penuh kebencian,
 kecuali anda dah tentu masuk syurga Allah::


sekian. bye,
#pray4Gaza# *sedih *

No comments: