klik secara gumpalan please

Sunday, May 4, 2014

tempat yang paling nyaman dibelakang ibu

assalamualaikum
minggu lepas aku balik melaka. ponteng koje *dalam permission okeh* balik melaka, walaupun just satu hari,dengan bangganya balik melaka.lepak dengan emak,borak-borak
kelihatan, she need someone to talk and story everything~ ya i knew in her eyes.
dalam sedutan tu, aku rasa taknak balik Johor dah.

hidup sebagai seorang pelajar dan pekerja bukan satu benda yang mudah,tapi aku just anggap tu sebagai challenge yang bukan kepalang. kadang-kadang aku menangis sendiri sakit badan, gagah kan diri supaya aku tak ketinggalan dari segala sudut espesially study. Aku syukur dapat kawan yang supper suportive.mmg Alhamdulillah. aku mampu senyum walaupun penat. aku harap bersahabat sampai ke syurga. pada yang selalu doakan aku dalam jauh. TQ, smoga urusan dan perhubungan ukhuwah sesama kita terjalin sampai ke syurga =)

dan aku akui, aku stress dan penat yang amat sgt minggu tu, sebulan ada kot aku tak balik. even aku dulu study jauh.sejak dah makin besar, aku lagi selesa duduk rumah dan balik melaka. thats my home.
hari semalam aku temankan mak aku sampai tido sambil2 aku buka buku depan mak aku. tetibe kepala aku mmg sangat memikir masalah dunia yang takde hujungnya. rasa lemah tak berdaya.ALLAH, rasa tak mampu nak menanggung bebanan. tapi secara ironinya, my "mom" my reason why i'm here and keep myself "kuat dan terus berusaha" she knew my other side. walaupun jujurnya permulaan hubungan kami dahulu agak dingin tapi kuasa ALLAH kami menjadi sahabat bertukar pendapat dan bertelagah pendapat jugak HAHA.
she my good friend here after.

betul lah kalau ibu, ibu jugak, walaupun kadang-kadang mesti beliau nak ganyang sebab aku degil hyperbola dan tak boleh dibendung, tapi bila aku gusar dan gulana aku mesti cerita dekat die. ingat balik kelakar pun ade. masa zaman kejatuhan aku, beliau tido pun dengan aku sebab aku dah separa "gile" sebab manusia lain. aku sedar terluka amat beliau, tapi beliau tetap bercakap dengan aku walaupun aku diam dan tido je time tu.. tapi beliau takkan biar aku sendiri. tulah bonda aku. walaupun pemikiran aku kolot kadang-kadang

beban semalam membuatkan aku dengan tak malu meyelit tdo belakang beliau *hihihi tak malu duduk bawah tiak mak** tapi , aku dapat rasa nikmat tido yang sempurna dan bangun tdo tu rasa masyaALLAH semangat dan rasa macam te"rawat" hati ni. ya Allah berilah kesihatan yang baik kepada bondaku Mahanson bt chomil. i heart her.
 dan aku ingat lagi pesan mak aku. insyaALLAH mak, saya akan terus berusaha walaupun lagi ramai yang mencaci. keep your heart tough and Allah will always with you.
aku kena berusaha lebih dari orang lain semoga urusan kita same2 dipermudahkan i love u emak.
and u are my superwoman in my heart here after. :)

No comments: