klik secara gumpalan please

Thursday, May 22, 2014

insan lemah mmg sering diuji tuhan

bila lemah aku rasa arghhh. makian tak sampai cuping telinga tapi sumpah seranah dalam hati at last menangis "ALLAH sayangkan aku" tak kisahlah kalau aku jatuh tersungkur walau dengan ujian maha hebat. kadang-kadang paut besi dikepala katil pun boleh terlepas kerana aku lemah? "Oh Allah bersamaku"

bila buat sesuatu yang kita tak suke, kenal dengan orang kita tak cinta. berjabat tangan dengan orang yang kita tak selesa. "FAKE little face" akanl keuar tak semena-mena sebab kita TAK PERLUKAN MERAKA dalm hidup. kau sure ke tak perlukan mereka?

jangan selalu mendabik dada membenci benda yang kita tak suke membenci benda yang kita tak cinta. tu semua datang dariNYA. takpelah aku mengalah sedikit masa update blog sendiri tanpa reader dan silent haters mengomel sendirian. ni belog belong to aku. aku? uhukk alhamdulillah

seutuhnya aku penat belajar.masalah belajar tu tak besar mana yang besarnya masalah luar dalam diri sndiri.
Aku nak kaya. aku nak Kaya . Aku nak Kaya, OMJ tamaknya lah kau ni eton. ade sebab kenapa perlu aku begitu? aku nak sama2 dengan mereka yang berjaya boleh buat aku senyum dan cakap.ALhamdulillah rezeki ni aku mampu memudahkan urusan orang lain. dan mampu bayar segala jenis hutang dunia.

sebenarnya aku mengeluh juga bila saat diuji aku rapuh sendiri. lemah kan aku. fuhh. bila aku marah syaitan masih berbisik "MENGALAHLAH!! KAU DAH KALAH!!" sambil gelak gelihati. aku? astagfirullah, aku akan kalah kalau aku mengalah.tapi aku aka melangkah sampai aku parah dalam medanku sendiri.
yeah. i'm not bright student, aku hanya si kerdil yang masih menagih kekuatan.

bila aku rapuh lagi.doakan aku, Allah utuskan aku teman yang mampu mengapai tanganku lemah didasar laut. dan menjadi temanku saat aku tertawa dan menagis. sambil menikmati kehidupan dunia. Allah kau maha besar sampaikan hajatku besar walaupun aku sesat dalam dunia kramku. be honest,
i'm tired and its too much somehow i'll keep postive but Allah knew what the best for me.
just keep calm and be awesome *for myself*

aku seorang engineer,
designer,
owner miaaya studio.

No comments: