klik secara gumpalan please

Thursday, February 6, 2014

last day from me

Assalamualaikum. dan selamat petang dan malam
sebelum setat membaca kat sini, sila bersihkan hati anda dan buang sifat maarah dan benci pada pemilik tanah ni. eton. semoga pembacaan anda jad tenang simple dan mulus. tQ. :) semoga ALLAH memberi ketenangan kepada anda ~(-,-~)

harini last day aku umur 23, tapi bukan sebab nak mention tang umur..  banyak benda berlaku dalam tahun ni. memangggg sangat-sangat mematangkan aku

antaranya:

1) orang yang aku rasa my side dah takdo, takmau kawan dah ngan kita, dah ada kawan lain alhamdulillah. semoga impiannya menjadi better dipermudahkan :)


2) aku dapat kereta pada umur ni. alhamdulillah, dan masa yang sama kereta aku dipecah dan segala jenis barang laptop+phone+make up kena rembat. seminggu kulit muka meragam sebab takda pencuci muke yang sesuai. T-T


3)dapat laptop baru *happy giler,yippie-yippie*  tapi laptop rosaaakk! pakai tak sampai setahun how niceeeeee. ;') *menyesal dalam hati*


4)Accident yang super kelakar macam drama tv3. kau langgar aku bayar? *cerita lain.


lagi seronok time berlakunya benda tak best dah dekat exam, test dan bla-bla-bla. its tough for me nk naturalize balik kalau takde pemantauan dari sesiapa. #macam kurang kasih sayang je.HAHA. tapi thats reality.

tipulah kalau time susah tu, aku cakap "i'm ok, padahal menangis T-T sobsobss*leleh hingus bagai kan, tipu jugak kalau orang tengok aku komen ketawa "HAHA"  takpun otp (on the phone) *ayat baru ceh!* aku gelak tapi duk tahan sendu-sendu dan hingus meleleh sampai rasa, hawawnya nak bercakap  ke nak menagis?


dan segala macamlah sebab aku adalah seorang yang macam-macam.bak kate pepatah "banyak cekadak" tapi satu benda orang kena tahu, its me and originality from me, sifat,manja,pemarah,menangis,dan segala jenis perangai aneh-aneh yang paling best sikap gengster aku tuu. HAHA bersebab taw..dan tak semua akan belajar faham. dan tak semua orang tahu. tak payah taw pun takpe.

sebab tulah ALLAH jadikan seorng wanita tu, dari tulang rusuk lelaki.bukan dekat kepala utk dijunjung bukan juga dikaki utk dipijak dan disepak.
kat tengah-tengah kan? so ada masanya kena sayang..ada masanya kena tegur. perempuan kan? keanak-anakkan deme tu semualajadi, janganlah berhenti bersabar dengan mereka. kena caranya semua settel. guide them! ya suara wanitaku berkata-kata *wallah!* HAHA! aku pencemburu problem? krikk krikk krikkk,
cembru bertempat, cemburu membina, cemburu yg positif,
tapi aku meluat dengan orang gud-gud dengan aku, budget cendiakawan dengan aku, dan budget town sangat dengan aku. bagi makan tahi ayam tawlah. haha

AKU tak suka bersaing dengan perempuan dan aku tak suke perempuan tergedik mengada dengan bakal zauj aku. isap rokok sebatang dulu lek lu, lum desas desus nak nikah lagi kan? so lex-lex lu, nnt dah time,

"MAKKKKK! nak tawen muleyy?!"*kelip-kelip buat muke comeyyy. 

so, segala perkara yang berlaku, banyakkk gile ajar aku jadi 

"hey ton, lu kena banyak sabar maa, kalau tak susah mana mau bikin senang ma?" *kate amoi disebelah sana*tq sebab prihatin *pelakon extra dalam blog* ;')

so, sepanjang dalam umur ni, kalau aku ada buat salah kepada kawan,teman,musuh sekalian harap dimaafkan mungkin kerana ketidakmatangan saya, dan kepantasan bibir berbicara sampai lupe nak jaga hati uols. maaf dipinta ya dan mensuci hening dosa.

doakan lah yang terbaik ye.
dalam umur 24 ni rasa dah masanya nak melangkah dengan lebih matang, nak berkawan dengan semua orang, nak sayang semua orang, nak peluk semua kawan wanita saya. sebab 
"power of huggs" tu maha hebat. sebab tu kalau kawan kita rasa down, kalau kita peluk dia, comfirm dia menangis bukan sebab menyampah taw, tapi rasa disayangi dan dihargai, so kalau kawan sejantina anda bersedih peluk deme kuat2 taw. kalau die tumbuk peluk lagi.nnt dia dah habis nanesss dan dah sedut segala hingus die balas lah balikkk ok... HAHA hebatnye kasih sayang. :')
so, sehingga persahabatan aku dan kalian semua sehingga kesyurga taw.jangan lupe mention nama "NURHIDAYATI BT MOHD PIAH" sebagai antara sahabat anda di akhirat nnt. semoga kasih sayang love-love ni sampai bila-bila.

selamat tinggal 23, welcome 24 yang bakal menjelang sebentar saja lagi. ok countdown.~


ana difadang pasirlah bersama untha lha~

selfie hidung adalah feveret aku sejak berzaman. muehehe

my "backbone" kau begitu sempurna dimataku kau begitu indahhhh~*nyanyi ni*

my business partner inshaALLAH my cuzen lahiaq pun bulan 2hb 2. cantik nomboq bang ang~

my teman kala aku bosan dan benda alah ni buat aku feel-feel macam retis uols. HAHAHA!

MY reality of me pengrabun yang berjaya :') alhamdulillah ALLAH bagi mata kami cantik ja. suke tengok *sungguh noh puji diri. haha

ya thats me in 2014. semoga terus melangkah dan berjaya. comey idung kakton .haha gonyoh kuat sangat~haha

p/s: kalau perasan studio ambik gambar kita dalam kereta sebab situ je rasa macam best dan pencahayaan terbaikkkkkkk amik gambo. dan tak pyah susah nak pakai studio besaq2 mihmihmih.
persahabatan tu tak semestinya bersama, tapi saling mendokan yang terbaik hehe ;)

forever young from me, and selalu tua utk waktu kita dipanggil Illahi

tata! assalamualaikummmm.










No comments: