klik secara gumpalan please

Sunday, January 26, 2014

hidup itu indah

assalamualaikum..
berderet-deret kawan kawen.berderet gak sambung master dan maybe dah ade yang PHD.
aku still kayuh dengan degree.pas abis belajaq belum terasa lagi anasir-anasir nk sambung master. maklumlah 2tahun lagi menghitung waktu..kire2 anak kawan mungkin dah due aku baru hegeh-hegeh nak abis belajaq. HAHAH~

Tapi takdela aku hasad dengki nau kan.aku cool je. ada jodoh kawen je. pedulik pulak orang nak cakap ape. muhehehe

so, harini aku nk melunaskan janji yang aku buat utk dri aku sndri dimana aku dah janji nk sungguh-sungguh.aku dah puas main-main dengan aktiviti aku. tak cukup workout, workout pun tak ikhlas. then nak dapat hasil letup-letup? mimpi lah kau eton oi.

aku mencari-cari identiti aku."pening ar"
ku mencari misi aku. "pening ar"
aku mencari hidupku "pitam!"

sebenrnya hidup ni indah kalau, tak risau sangat, tak gugup sangat, tak stress sangt. kalau uolss nk taw ni lah masalah yang ada dalam diri aku yang mengganggu kredibiliti aku sebagai seorang manusia.
semalam aku ada dengar ceramah dato fadzilah kamsah. alhamdulillah.
ada word yang aku perlu ambil, dan ada part aku perlu improve.
aku kena berani tampil kehadapan walaupun macam kelihatannya aku poyo. gipang dan bla-bla-bla. aku cuba sembunyikan diri disebalik kunci mulut utk berbicara. sebab aku malas. nnt kena cop cari publisti. herm bosan taw. nnt kawan pun tak ramai. tapi seberapa lama mana aku perlu lost dan menjadi org lain kan?

sampai bila tanye hati ton.
so, 2014 jadilah diri kita nikmati hidup teruskan rasa bahagia. kalau sedih maksudya perlu usaha lebih sampai mati. tak pyhlah nk rasa hina sangat malu sangat. orang mengata? pedulik lah.nnt depa diam lah. selagi kita ni manusia semua org boleh cakap benda negatip sebab depa tak duduk dalam position kita. dia tak taw ape kita lalui dalam hidup. apatah lagi perjalanan dan liku. dan anugerah yang Allah beri pada kita.

so kepada haters. just keep blind and shut your mouth. aku dah bosan dengan kritikan tak membina kau.
HAHA. oklah need to go.

aku bersyukur dengan segala limpah kurnia rezeki dan semua-mua.*rosak bahasa*
ok lah assalamualaikum. doakan eton lebih berjaya dan positif dalam kehidupan ye..
bosan dah main-main. heeeee <3

No comments: