klik secara gumpalan please

Wednesday, September 4, 2013

2posen

assalamualaikum.
tak payah sebut nau nau lah pasal 2kupang ni. semua dah sebok dapat tangkap dan membidas dengan lancang and lancarnya khoon.
btw sebagai manusia biasa aku still kecewa dengan  kenaikan harga minyak yang bagi aku mahai.
aku manusia biasa kan.mesti nak semua barang na kyang berpatutan dan MURAH*fact kan? dun be hipocrite.*

aku bukan kaki kipas kerajaan bahkan pro kaki-kaki pembangkang.
aku tolak politik ketepi meskipun dalam agama politik itu dituntut dalam islam.
dalam keadaan yang genting sekrang biarlah semua nk gaduh kat fb, nak berletiaq kat status. dok macai sana.sincan sini biar aku duduk tepi tengok sambil makan popcorn* deabak!

ada cakap yang tak berani bersuara ni penakut, dayus dan bla-bla-bla. aku? *gigles
so far alhamdulillah, rezeki still ada. dana-2 untuk aku sambung belajar tak terjejas.*kerajaan*
dan ilmu agama dan ceramah agama still menjadi pelindung diakhirat insyaALLAH *pembangkang*

aku ni bagai katak duduk bawah gelas. aku nampak tapi aku nak tengok jeee. bukan takut. tapi..
geli hati*

ada yang bagus bersuara ada yang bodoh bersuara tapi buka pekung kat dada *kesian*
syukur Malaysia masih lagi aman. *tembak-tembak sikit tu apelah sangat kan?*mohon terasa*

2posen pun apelah sangat kan?*beli aiskim pun tak lepas kan?* tapi kalau org susah tu 2posen tu boleh beri senyuman  bahagia mereka kan?
just fact*

berhikmahnya, yang 2ocen tuu
mungkin aku boleh naik beskal pasni pegi kelas takpun joging *kuruskan badan*
mungkin nak elakkan Obesity kat malaysia kot?*positif kan*
tak pun mungkin nak laksanakan 1juta langkah? *wow! kuruih nnt uolss*

tapi dalam hikmah tu? tertanya-tanya jugak?
betol ke yang itu? erm yang ini pulak? tak pun yang tu? hermmm
*normal lah manusia ada sifat curious dan pendapat sendiri so pelis lah dun be ever emotional macam nak rakkk. kononnya takde kepala hotak.*gigles*

hati-duit-gelap
sebab duit semua boleh gelap mata hati jiwa, duit tu pun boleh buat org bunuh dan porak peranda yang entah hape-hape.
kebenaran? bukan kebenaran dah kalau duk maki hamun macam org takde pengetahuan.

macam mana kebenaran nk terlaksana kalau yang atas anggap yang bawah ni "bagai lembu dicucuk hidung" sebabnya kami diam? *rakyat kann*but syukur tetap ada*
kebenaran apa pulak kalau dah siap guna hadis melimpah-limpah tapi.. guna- kata -kata kesat berjela-jela macam takde iman *oh kasihan *

secare puratanya. bak kate org pendapat budak baru belajaq ni.
kau rasa kau betol behave dengan your word. tak payahlah keluar ayat "%$$%&$%&&*&(*&("
kesian tahu..
"give and take right"?
ape org tu buat as long tak melanggar hukum islam its ok rite? nak berkumpul ke. nak penjelasan ke, accept je. but for sure kita kena marah kalau perhimpunan tu sesak kan jalan raya.*ni wajib marah*

haa, pada yang sering lupe syukur tu. tak payahlah duk tunding,tunjal pihak sana,sini sinun. cukup-cukuplah tu duk up status buat porak peranda bertriple ganda khon. anda kan ada iman. ada cara macam mana nk be "genius" dalam berkata-kata and up status kan. tak payah lah macam budak kecik.
"eh aku up status takde mention nama kau pun" :p
*but dalam hati kau tggu je sipolan ni baca dan fedback kan?* cek hati anda. mungkin anda ada masalah hati jiwa dan raga.

so,kepada abanag kakak pakcik makcik toklong jiran senah peah dan semua. cukuplah sekadar disini saja yeop.
kome tu dah-dah lah ye.

ps: kalau lah PM baca post ni saya mintak, ada rasa rendah hati, ada rasa cinta sesama ummah. kalau rasa bolehh turunkan harga minyak itu adalah terbaik. kalau tak boleh takpe. kami  kisah, mungkin ada hikmah lain kan? alhamdulillah.

sekrang tanya hati yee..
kita hidup ni sekejap je..jangan rasa diri TERlalu betyl dan MULIA pada satu perkara.sedangkan DIA hanya berikan kamu peluang untuk memperbaikan satu kejahilan.

so jagalah hati :)

HATI
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:”Ketahuilah bahawa dalam jasad manusia ada seketul daging (segumpal darah), jika baik maka baiklah seluruh anggota dan jika rosak maka rosaklah seluruh anggota, itulah hati.” (HR Bukhari dan Muslim)


"Kebaikan selalu mendatangkan ketenangan, sedangkan kejelekan selalu mendatangkan kegelisahan." (HR. Al Hakim Shahih) 


Hadith : "Ketakwaan itu sumbernya di sini." Seraya beliau mengisyaratkan kepada dadanya (hatinya). (HR.Muslim)


sekian wasalam :)





No comments: