klik secara gumpalan please

Saturday, February 16, 2013

hadiah buat tersayang

assalamualikum..
sepanjang cuti aku belajar erti bosan, buang masa dan yang penting bertarung dengan perasaan sendiri.
secare kejujurannnya, mmg payah aku nak adaptasikan bagaimana aku hadapi kehidupan aku kehkeh >,<

besok hadaplah mate panda version gorila.
dah pukul 2.sengah tapi mate lebar sampai takda hati nak pejam hoho.
tetibe, dapat semangt sikit tetibe. alhamdulillah

esok akk senior nak balik unibersitti. berkenalan dengan housemate baru yang tahap kemasan bilik 0.05%
sangat sadis sebab tak dapat stay bilik lama yang penuh dengan memory yg agak suwit.
tapi still syukur, ada sorang housemate lame yang sama2 satu bilik.
tapi nak argue.
janji tinggal janji. pak ofis cakap boleh booking bilik. dah sampai cakap macam nepal., tetibe tak boleh. kesian tijah :(
hope die tabah..tapi sokey, tak satu  bilik still member lepak, member sekelas yang leh join venture sampai bile-bile.

tadi, aku pegi balik kolej. booking kolej awal-awal dengan harapan dapatlah kawasan yang menyelesakan. siap senior poyo mase kami daftar cakap, eh bilik tu luas selesa dan bla-bla-bla. tapi  bila sampai mmg menyesalkan. *sakit ulak aati ite ni taw * masuk-masuk bilik nahhh. barang macam ade 5orang dalam tu. duduk-duduk. tak muat. barang mereka sepah gile babun. tak cukup dengan tu, tambah lagi semak dalam loker kami. letak barang make up, pastu letak baju-baju. hamboi tamak

aku tak tahulah macam zoo pun ade. ade sorang ni dia bawak "sugar glidder". pastu ade sangkar pastu, ada ulat -.-" makanan kot. tapi aku geliss amat sangat.. hope i will be friend with itu binatangss.

then, aku jugak hope. aku boleh make new friend tanpa merungut dan boleh build semua-semua dengan penuh tawakal tawaduk dan tak lupe pertolongan ALLAH kan.

hadiah aku tahun and sem ni banyakk sangat.
hadiah besday, hadiah gelak-tawa, hadiah ujian emosi, hadiah macam-macam lagi.
tapi segala ujian tu. tak mungkin aku dapat balas, dan tak mungkin aku dapat gantikn dengan baru.
tapi dengan berbekalkan tekad. in sha ALLAH.

sekarang aku dah nampak how to start my journey yang panjang berjela ini.
dan yang penting aku enjoy dengan apa yang aku hadapi. tak lupe jugak aku dapat buat mak, abah, adik,abang. kawan-kawan bersama-sama dengan perjalanan hidup aku.
tahun ni sangat bermakna bagi aku. aku syukur :)

dan yang penting apaaaa pun perkara aku buat, aku sibuk, aku busy, aku harap, aku tak putus asa dengan nikmat ALLAH dan jugak tak lupe kepadaNYA tanpa DIA, aku tak mampu nak lawan segalanya., tanpa mak dan abah aku tak mampu nk mencabar diri dan melawan ketakutan yang ada dalam diri ni.
tanpa hipokrit-hipokrit yang suke cari salah aku pun, banyak membantu aku. sebab aku lebih menjadi positif dan rasa dihargai sebabnya, kalau tak., aku tak tahu ramai jugak jeles dengan aku. ingt jeles tandanya aku lebih dari kau. so, kau dengki dengan aku. tapi. alhamdulillah. :*

setelah, kena berletter maha dahsyat dengan mak yang always said" be urself" buat cara sendri.jangan hegeh-hegeh dengan cara org. malam time tido dok ngadap buku pasai pa? HAHAHA. mak aku mmg kenal aku, kalau aku tak cukup tido aku akan cepat boring hilang pokus pastu bosan pastu malas belajar pastu terikut2 nebes dan bla-bla-bla. pastu jangan malas-malas dok melekap je dalam bilik. petang-petang pegi joging -,-" perghhhhh., malasssss nye ya ampunn. tapi lepasni harapan rajinlah ye. sebab bila duduk melekap cepat boring rasa nak tido pastu rasa arghh. belajar takde hala tuju. asyik ngadap buku. kehkeh

so, this sem, hope aku boleh be more-more-more elok dari semester lepas, dan anggap kegagalan yang lepas sebagai batu loncatan untuk saye berdiri dengan membawa cita-cita emak saya. nak tengok saya berjaya,

aku jugak teringin sangat.
nnt kalau aku berjaya, nama pertama aku nak sebut adalah mak aku dekat atas stage.
my profesor kehidupan.
lepas tu nama abah, my challenger.
lepas tu adik abang aku. dan teman-teman yang selalu menjayakan aku.
then, kalau ada suami untuk my hubby. of course selit sekali. kehkehkehkeh amboi seronoknye (/^.^)/
ok cukuplah. harap aku mampu. dapat memberikan yang terbaik buat org lain jua.
ya ALLAH, jangan biar aku lalai, dan lupe. kuatkanlah hambamu ini. sesungguhnya aku lemah :)
oklah need to tido katy kg ni. sempat hupdate blog al-maklumlah kat kg punn ade wifi maju taw. kekeke.
ok assalam tq 4 menjuihkan mata kesini. kikikiki




kadang-kadang ALLAH sesatkan kita, untuk kita teringat kembali kepadaNYA.
sesungguhNYA, DIA tak perbah membenci. tetapi, DIA tahu kita mampu buat COMEBACK untuk kembali bersamaNYA, dan terus berpaksi kepada nikmat ALLAH :)

jazakallah bilhoir.
*disebalik senyuman tu ada kekuatan., disebalik kekuatan itu ada kesedihan*
:sedih itu perlu, supaya kita ingt dan kembali padaNYA :)





No comments: