klik secara gumpalan please

Tuesday, February 12, 2013

aku harap aku bz

bismillah,
jika takut dilambung ombak, jangan berumah ditepi pantai.
assalamualaikum.. 
bajet rumah tepi pantai ke hape dok ombak-ombak.kehkeh
mestilah hidup ni macam ombak yang menghempas pantai. amboi hempas-hempas. 
dah sebulan aku stay dekat rumah lebarkan badan, boleh rasa gile, hidup segan mati malu-malu. lepastu, bosan tu tak payah cakaplah. then, hidup macam kena ignore dengan others. selamat ada geng-geng yang memahami.*paham lah sangat* 
selamat ada laptop cabuk aku ni. rajin bagi aku on9 even dah tunjuk singnal tamat tempoh padam berkali-kali. on9 bace org up info-info and something positif made my day..

berpm? oh takde pekdah kalau setakat mat-mat bunga pm, berkenalan, nak no telefon. alahai.. bukan kate aku sombong. tapi tak suke org desprate. budget budiman. at last unfriend aku lepas tu up status"minah ni budget comel, budget cantik sangt ke" 
#ni namenya apak segala desprate, dan aku tak suke manusia yang suke main jiwa aku. mmg
motherf*****

ada org cakap, org selalu on9 ni jenis dia, seorang yang tak ramai kawan. its dat rite?
mmg agak betul lah tu. tapi syukur jugak, even o9 ni adalah perkara "lagha" dapat jugak merawat rasa yang aneh-aneh bile sorang-sorang*amboi desprate* ape kate cari kawan-kawan.
betul, bile kita sorang-sorang layan jiwa pun sensorang tu syaiton tu suke berbisik-bisik.sampai satu stage kita lupe diri.so usaha jangan layan,semua tu.

acctually. bukan rajin sangt pun nak berkawan secare bergerombolan. tapi macam seronok je. so, azam tahun baru ni. nak belajar berkawan. tak payah rapat-rapat pun takpe. just nak be nice to others pastu belajar fahami org dan mungkin lepas ni. aku faham, how to handle certain things yang aku tak bape faham kannn. pada masa same mungkin boleh up sikit aku punye self-confident*really hope*

so, ahad ni, bermula lah lembaran kehidupan aku yang baru as student.
haritu dok kalut-kalut aku ada fail satu subjek. *cuak tak semena-mena*
ye-ye-ye, emosi kacau aku mmg tak boleh buat semua benda. tahun baru ni, akk really nak belajar how to handle dan tak campur-aduk segala macam dalam satu benda. aku betol-betol kena motivated diri sendiri dan duduk bertapa maybe? kehkeh.

so, aku duduk kat rumah ni, bebetol ajar aku ape itu erti buang masa. so, after dis, hope segala projek yang aku rasa berbaloi dapat dijalankan.
impian aku, kena letak depan supaya aku percaya, apa aku buat tu betul. but if salah tegur. bukan herdik. 

really hope my miaAya will come true. sabar-sabar-sabar.
orang bersabar dan bertawakal akan diberi jalan.
now, kena belajar kawal emosi. in sha ALLAH.

terima hakikat yang perit, lebih matang dari menipu untung untuk rasa bahagia.
takpe, kalau hari ni kita sedih. 
ALLAH akan berikan jalan dan cara untuk kita happy.
manusia tak suke takpe. sebab die bukan destinasi kita.
die ketawakn kita takpe. sebab kita hidup bukan untuk nampak sempurna.
tapi berusaha untuk menyempurnakan diri. 

so harapan, nak bz kan diri sehebat mungkin, that the way, i expose myself.

hidup ni perjalanan , mati tu destinasi. 
syukran:) tq 












No comments: