klik secara gumpalan please

Friday, December 28, 2012

final hari senin.

assalamualaikumm..
senin ni koyak lah kepala hotak saye. sebab final around the corner.
bukan corner dah. sipi-sipi sampai penamat dah. erk *tatotnya*
then, aku still lagi. mood cam cilakak~heuuuwww

1st of all, sape-sape yang macam bencik nau dengan aku ni, pegilah jauh-jauh. takde rugi hape-hape pun kau takde beside me lah. kena pulak yang spesis-spesis yang suka nau pm-pm budget budiman ingat aku cute-cute. macam alolololo comelnye mis aya ni. arghh! tak payah mention lah. aku dah taw lame dah. tapi tiap kali kau pm macam buaya darat jalanan, aku jadi. ish mamat ni. aku karate kau taw lah.
haa, silap orglah kau nak bergurau dengan aku. macam org takde hotak. kalau kau nak mengorat pegi cek-cek apa yang patut. nak kate aku cantik. mmg lah aku cantik *alhamdulillah* tapi cara kau sampaikan somthing tu buat aku bencik~ lama dah tahan kau tawuk?
erk. benciknya kau macam boya darat. huh!

ok-ok abis dah mara. haip-haip kawal emosi please.
tarik napas-tarik napas-tarik napas. mind set-mind set.

ok 1st of all, tq 4 being part of my life kawan-kawan sekutu-kutu tapi bukan kutu. & semua-semua yang dihormati dan dikasihi.
last minit ni. rasa macam nak demam. aku makan ubat tadi.
sebesar gajah ok. sampai tersekat kat anak tekak. nasib baik tak tersembur balik.
then effeknya. aduhlah, perut sakit. limpa usus ulu hati sume macam memberontak taknak accept itu obat. akhirnya. angin bawah tak berhenti-henti menjerit.. hamboi buruk nau perangai~ haha
*tolong be nice to me*
then, my hati sangat lah gundah gulana, my heart macam org putus cinta. mungkin kena cari cinta ILLAHI cukup-cukup baru rasa aman tenang dengan senang-lenang nya..

now, dah nak masuk tahun baru, aku pun ada azam.amboi bukan azam jiran laki nenek hang taw. ni azam, zam-zam ala kazammm. hoho
then, nak gtaw semua, disebabkan ketidaksihat nau sekrang ni, aku hupdate blog kejap, bagi mood datang berlumba-lumba dan dapat serap semua ilmu yang akan aku belajar sebentar lagi.. tolong lah doakn ku kawan-kawan. :)

so, patutnya now pukul 9 aku dah stat belajau dah ni. tapiiii <--ini ayat takleh pakai, nak berjaya takleh ade tapi, kalau, nanti dan kawasan-kawasan sewaktu dengannya. tak pecaya?
try lah elakkan guna ayat yang more kepada alasan macam tu. sebab mmg tak cool, dan kadang-kadang macam loser.
yeah, now i,m a loser takde hape-hape. mase depan pun belum tentu terang benderang maccam org lain tapiiii.. (keadaan sekrang boleh guna tapi sebab positif hekhek).

tak bermakna aku akan create something yang buat aku sentiasa jadi loser, kenape kadang-kadang kita terpikir jadi loser je all the time? sebab nya taw?
kita biarkan perasaan marah berkumpul berapi-api dalam hati. pastu tebalkan rasa sedih dan cari salah org lain dan buatkan satu platform "why i,m not happy and always being upset bila waktu-waktu genting macam ini" yeah, dats such a loser yang maha kaya ok. kritikal nau dah ni..
then, aku pun aku pun. balik kepada diri aku yang asal. ah, jenuh nak layan perasaan lorat-lorat nau. nak bencik dan lain-lain terpulang, i,m tired for being like a loser dan asyik nak give up dan sedih meratap macam org mati laki. dari dulu sampai sekrang. macam aku buat salah potong kepala org! huh! fed up tawuk?

so, aku pun kena buat plaining, pedulik lah, org suke ke tak suke ke. nak bencik ke pedulik hape aku. aku boleh dengar nasihat. but not at all, tapi ade care nya nak sampaikan kat aku. nak taw cek sendiri.. tak suke jugak cara gua, tak pe. tak penah mintak pun nak jadi yang maha sempurna kat mata kamu-kamu semua.

so, sekrang dah terlebih waktu nak hupdate berjela-jela lagi.. aku mintak semua-semua doakan kejayaan aku dunia akhirat..
tadi sebelum mandi sempat buat ni..
jadual last minit ke bape entah.. hekhek hope dapatlah wake up kan kan kan. plis okeh.
insyaALLAH:)

PS: 2 hari aku tak buka buku sebab ati wa sebal, sape nak kena pukul mai datang sini. 
hekhek.orait assalamualaikum..

::kadang-kadang hati sakit tu adalah pengubat dan sumber kekuatan untuk kita lagi belajau terima hakikat, tak semua orang boleh sayang suke hargai apa cara kita, dan at last aku lagi suke silent! better der, takde buang nada-nada sore aku yang sedap ni :)
sebelum tak suke aku, cek diri sendiri kau pikir org suke kau ke dengan perangai kau tu?

ALLAH tak penah suro kita pikir masalah yang bakal dan akan berlaku, tapi DIA selalu suruh kita sujud , tawaduk dan tawakal kepadaNYA. :)

makan unta makan kambing,
kalau terasa pegi mandi bau kambing!
haha.. assaamualaikum :) papai 




kalau pikir aku cool, mmg sangat lah. tapi satu mase jugak aku nak gtaw
"sakit hati kita ni taw!" ok bye


No comments: