klik secara gumpalan please

Wednesday, June 27, 2012

xmenarik tapi tertarik..

kan ^^

sape kate kita tak bole rasa keciwak??
rasa nk nangis? dipersilakan..... T-T

ha hadap ayat tu,betol kan ? 
so dah puas nangis, sila bangkit dan jgn nk menggedik-gedik biarkan perasaan sedih tu makan kekuatan kita,
sebab telah difirmankan..
"sesungguhnya orang yang berputus asa dari rahmat dan bantuan ALLAH itu melainkan kaum yang kafir"
(surah Yusuf: 87)

kan? so, fikir-fikirlah semula ye awok-awok semua.. 
bersedih hati xsalah sebab itu fitrah manusia, tapi membiarkan  kita leka dan lalai kerana kesedihan adalah totally dilarang.. kan?
dah taw sedih give up, duk layan-layan pasai pa? *gedik kan*
so-so, dari fikir masalah yang tiada kesudahan, ape kate kita cari inisiatif or cara nk hadapi masalah, itu lagi cool kan?* i know i,m cool* hak tuih~
susah? xboleh?<---ayat ni hanya untuk loser yang xreti bersyukur  satu lagi ayat ni 
nk share
jilat-jilat gambo tepek! nah~


so ape yang kau bace kat atas tu, 
kau jgnlah tengok muke michael jordon tu*mmg xkacak, tapi kau hambek ayat die tu, tanam dalam jiwa kau, if kalau kau xleh blah , cam bile tgok je muke michal jordan tu kau rasa nk muntah or nk terberak, ape kate kau wat camni
|
|
|
v

yeah! wat banner sndiri ar, pastu kau letak gambo yang kau suke:"> hikS, aku suke tgok muke omak aku..
 so, tak payah aku susah-susah than muntah tengok muke michael jordan*bhahaha~*
dalam masa yang same, menghargai org yang kau sayang dats better rite.
seburuk mane pun mak abah kite, sebanyak mane die mungkiri janji kat kita, 
sayangi mereka, walaupun, dia xde mase kita susah senang, sebab kalau kita xsyukr, kita xkan dapat menjalani kebahagiaan yang ALLAH dah prepare untuk kite.. kau taw ke, bila kita akan rasa happy? xtaw kan? perasaan tu akan datang tetibe, sape yang buat kau happy? adelah kan*smug face* mase tu kau terfikir x? kenapa die wat aku ketwa sedangkan xde ape2 ikatan, or kenal die cam mak abah kita?
tapi tulah keajaiban, dan yang penting jgn lupe ucap syukur 
"alhamdulillah"

sebab setiap kebahagian, ade ceritanya, so happy-happy selalu jerk,

then, kalau xleh gak, kau borak lah ngn org yg kau percaya..spend time dengan org yang rasa kau boleh blah, dan xmembebankan diri kau dan diri mereka:")..penting ok, jangan letak masalah kite kat bahu org, xbagus, semakkan org sekali. amboilah mmg xpatut.. 

pastu, kalau xleh jugak, tggu episod  seterusnya..
camne nk cool diri ok
ni baru episod petama,
kalau rasa cute,cool kacak cam haku, mehlah try buat,
kau cakap care aku cam org bodo? ekekke :P kau lagi xbape pandai sebab mengutuk org lain. heeee~
ops maafkan saye, sekrang masalah saye ada lagi tapi i,m feel better. sebab saye percaya buat ape nak rosakkan kebahagian hari ni, hanya menunggu hari esok yang belum tentu ada kebahagiaan kan?
 tggu miracle, dan saye dah korek balik perasaan putus asa saye, dan xkan biarkan impian saye terkubur. tapi saye akan hargai setiap perjuangan saye.
sebab aku taw, ALLAH to cool, sebab tu selalu bagi aku ujian, dan xnk aku malas manje sangat :")
tq ALLAH, LOVE U. 

kita selalu cakap, harini ALLAH bagi kita kesedihan. bagi aku kan, kesedihan tu, bukan Allah bagi, tapi kita ni manusia yang tak pernah nk amik postif, ALLAH bgi kite sedih untuk menghargai kehidupan yang mendatang, tapi kita ni, tutup terus segala pancaindera yang ALLAH ciptakan sebaik-baiknye, biarkan perasaan sedih mengawal semua sekali? 
watdehek, rugi pak enon dan mak enon oi, muke kacak-kacak, cantik2 xde senyuman, xde gelak tawa. rugi2 kedut-kedut kat muke tu bertambah, pastu, dalam mase yg same, segala ion positif kita akan ditelan oleh ion negetif, plis lah, buang mase ok :")*kimia ke?* fuhfuh.heeeee~

ok dah puas aku menaip, pasni  next episod  plak..

life too short to feel upset. aku happy walaupun, sikit ketwa, boleh kurangkan rasa kedut-kedut kat muka. sebab aku taw, aku cool
ALLAH ada, kawan-kawan ade, tu pun best kan ^^ ,
doakan org lebih baik dari mengata org, hohoho

kalau ade terasa hati,maafkan saye, insan yang lemah cam aku ni, mmg redah je, so bnda bagus take it, benda xpatut tu, tinggalkan ok..
"maafkan kami, jeng-jeng jeng, maafkan kami, jeng-jeng-jeng"

yang penting satu lagi, aku cute kan? sebab selalu ketwa kan?BHAHAHAHAH!  ok bye
p/s: 

No comments: