klik secara gumpalan please

Friday, July 6, 2012

awak tahu x?

assalamualaikum..
yeah, pagi-pagi aku xtido lagi..tadi lepak dengan my alien,then die sakit perut bajet naga nk makan cili padi banyak-banyak kan now perut dah berurat-urat tegang sambil berbintik2, rasanya seperti kaca mencucuk-cucuk, padan muke! awak(hamboi)*still worry* now die dah tido, nice~hope he will be better soon*hope menggila ni oke*cepat lah baik alien! grrrr

ok pastu aku teringat time aku sakit perut, ye-ye aku seorang pasakit perut yang tegar.hari-hari sakit perut, menggedik je perut ni. makan nak demand haje, menyampah mak. tapi selamber lah, perut sakit sapu-sapu minyak hangin pastu xok korang naik hangin perut masuk hangin,last2 semua dingin..letak air kat perut nah dah cam ais ketul, sejuk baq hang~*kau paham x?*xpaham abaikan.

then, aku just rajin lah godek-godek pak gugel ni haaa.yelah dah xde geng nk lepak, just join chat-chat sikit,at last aku bosan,off,terus pegi peluk cium pak gugel ngn makcik utube aku jengah*kedip-kedip mata* bibir aku tersengih-sengih..
sebelum bace tu, aku pesan dekat my alien,

.."nnt urut perut ikut putaran jam taw". sebab aku ade teringat, kazen aku ade cite bape taun yang lepas, sebab die aku xhingat alasanya, dan mmg better.so aku buatlah dan siap pesan kat dia. buat taw.*konpiden beb..

pastu ni, aku tertanya-tanya kenpa mesti arah jam??kenape x arah kanan kekiri ke hape*nk taw plak*
pastu sampai ketelinga aku senyum..ekeekekkee:")
taw tak, ape yang keluar? tu bace tu
|
|
v


Jadi apa kata kita lihat cara-cara untuk melegakan sakit ketika menstruasi tanpa perlu meneguk ubat-ubatan, herba dan vitamin tertentu atau pun mengeluarkan peti pertolongan cemas dalam rak tepi dapur korang tu seperti di bawah. Orang tua-tua kata, secara alami.
1. Ketika senggugut menyerang, berbaringlah dengan rileks dan gosok secara lembut perut di bahagian bawah terutama di sekitar bawah pusat dengan mengikut arah jam selama 15 minit.
2. Gosokkan kedua belah tangan hingga terasa panas, kemudian letakkan tangan yang di perut bahagian bawah, tepat di bawah pusat. Urut secara menegak kemudian ke kiri dan ke kanan. Setelah itu gosok mengikut arah putaran jarum jam. Lakukan proses ini berulangkali dengan kedua tangan secara bergantian selama 15 minit atau sehingga kesakitan senggugut berkurangan.
3. Hindari sebarang olahraga yang berat ketika ini. Untuk kesan yang lebih baik, jauhi makanan yang tinggi kandungan garam dan berkafein.
4. Kalau dah sakit tu, bawa-bawalah beristirehat dan tidur. Jangan seharian duk menghadap komputer. Rehat yang cukup sebenarnya mempercepatkan proses penyembuhan.

ahahahha~sejak bila pulak, alien aku leh period ni. bhahah~:D
tapi ok gak kot-kot-kot. xpe kalau cube pun halkum  xdenye nk tersimpan semula kan kan kan... betul x?

sebab aku percaya ni
RASULULLAH pernah bersabda:


“Tiap-tiap penyakit itu(ada) ubatnya. Apabila menepati ubat terhadap penyakit tersebut, maka sembuhlah dengan izin Allah”
(Riwayat Muslim dan Ahmad).

so just buatlah, tapi percaya kesembuhan itu datangnya dari ALLAH :)
so, dah share satu info untuk mereka yang selalu senggugut~
xsengugut pun boleh, sakit perut masuk angin pun boleh, sebab aku selalu buat dan better, :") hohoho~
perut buncet pun sexy cam haku. ohohoh~..~,janji sehat

ok-ok sebelum merapu meraban, nk berhenti sampai sini je, heeee~

soalan aku:
kalau perut buncet letak ais ketul setebal 20inci leh kempis x? XD
bhhahaha~ ok tq:D


No comments: