klik secara gumpalan please

Sunday, June 10, 2012

cerita si kedai kopi...

tada!!! gambar sewaktu muda remaja, time tu aku rasa aku lagi kaya, sebab kai tepon slide la ni, nah geng2 torchlight, sebab mase pakai tepon tu, tiap kali bangun tdo, mesti ade bwah katil=,=" buas-buas..heeeee<3
eh-eh assalamualaikum..lame betol xpost benda merapu dan menarik :')
tadi godeh-godeh gambo, pastu terjumpe picture ni..how miss this momment :') time umo camni, semua berebut nk dok depan yelah time tu saiz badan dan baju longgar dan muke tecik-tecik cute, sekrang ni, hik.. paham-paham lah. semua nk dok paling belakang.sebab nk dapat saiz yang paling kecik dan paling comel...hakhak
remaja betol pemikiran kan kan kan :')

ni semua geng GURLZ AT THE BACK..http://thecomel.blogspot.com/<--ni link grup kami, ngeh-ngeh, memasing bz study, xde masa, so sementara aku ade mase, aku hidupkanlah slow-slow,
tetibe tadi aku godeh-godeh grup kat fb kita taw, then aku ternampak seorang gambo pompuan yang bukan ahli  grup kite, perempuan tu jugak penah wat aku nangis kan kan kan? tapi aku xmarah pun perempuan tu, aku salahkan laki xguna tu :').. but bile dah aku cam org sewel, korang still lepak ngan aku, aku cerita. walaupun cam bodo-bodo nangis pasal laki, xperempuan lah kalau xnangis, kena pulak. laju beno ade ganti. pastu ecah dan sumer2 ade cakap, nnt kau belajo pandai-pandai kau cakap bukan sebab die kau berjaya.. tapi atas diri kau sendri=.="
sedih ingta balik ayat tu
tq ecah, amy,nard,tasha,azma,:')

then, yang punye bijak tu, si AMY ni..boleh plak add diee.. =.=" perempuan tu mmg polite pun:') aku ok je.. dah tu si amy ni....
mmg hati kering pastu kau curik gambar die, pastu korang upload kat grup kita, semua kutuk-kutuk. tapi bukan sebab korang nk kutuk tapi sebab nk puaskan hati aku kan?time aku tgok korang kutuk tu, rasa dihargai korang still ade kan kan :)
xmelaka lah kalau xkutuk kan? siap korang rancang nk jmpe si laki odo tu ramai-ramai, pastu nk ape aku tak ingt.. serius remaja sangat pemikiran kan kan kan =,=".. kalau membahan bagikan korang kan kan kan..

sekrang umur sume dah 22 kot=,=" dulu mase zaman sekolah-sekolah naik bus berduyun-duyun kan nak pi town gamaknya..pastu, aku teringat kita balik lambat time tu, dalam kol 8malam bus. time tu semua dah cuak*termasuk aku* pestime jalan keluar balik lambat gile.(T-T)..pastu semua berebut-rebut call mak cakap kita dalam bus kan kan. yang aku paling ingat ade akk kat belakang aku cakap ngn kawan die,sambil tergelak-gelak, taw takut balik lambat..
BAHAHAHA~ segan bile ingat balik..tapi sweet kot, mase nk pegi keluartu.. nak naik bus pun, setting jam ngan no plat bus nk naik same-same kan.hheeeeeeeeeeee..lawak:") pastu copkan tempat=.=" buat bus cam apak kite punye. heeeee~

pastu second stage, abis sekolah, pakat semua naik motor kan kan kan:") kemain time tu..cerita pasal motor, aku dok sekg dengan kawan aku amy, so ape-ape pun mmg wat berdua..tang aku paling ingat..kitorang xde lesen motor ni, oh dulu, amy lah rempit aku ikut follow bagi kata-kata perangasang..then, nk jadi cerita, kitorang pestime naik motor pegi extra class, xsilap aku kelas add math kot=.="amy sanggup buat ape saje demi math..hoho
then, mase pegi tu, aku xtaw helmet sape aku curik kat umah.. dah lambat kan:">so rembat je..pastu. naik motor abah-abah kan, paham-paham jelah kelajuan die..aku punye helmet mmg dah nak tercabut time die bawak tu, sebab bila dah pakai baru perasan, oh kabus putih dalam tu dah xde=,=" tapi pakai sebab nk berlakon takut polis nampak*time tu noob, pakai helmet sebab takut polis je.hehehe..then, aku asyik tanya "nape lambat sangat ni, amy siap cakap ni paling laju ar..wahahahaha*lupe moto xberkat kan* pastu dah dpat motor tu, paham-paham jelah nk balik kelas tu kemain lagi nk singgah-singgah pegi pasar malam bagai.. time tu budak hingusan kaler hijau kan kan, so beli-beli.. pastu ade sorang pakcik tanya kitorang,
"dik ni motor sape?" kitorang jwablah"motor abah kami"
"awak ade lesen x?"
amy dengan konfiden "'ade pakcik," pastu pakcik tu angguk pastu blah je. hoho
selamat time tu ade road tex. fuh fuh.. seram sejuk gak lah time tu, dah kena camtu..terus balik xmo singgah mane-mane, aku dok menung ingat balik, mase nk balik time tu due2 senyap membisu.. muke masing-masing xde darah cuak oi.. pikir kena saman celah mane duit kitorang nk rembat?? siap pakat rahsia kita je..
sampai sekrang mane ade mak ayah kitorang taw..ni namenye pandai buat pandai simpan.hiks *sakit pipi aku, senyum sorang-sorang*hahaha

stage terakhir, sekrang lah, dah masuk umo 2o-an kan kan kan kan..
masing-masing dan mendewasakan diri dan melebarkan lah masing-masing dengan cite-cite x lupa jugak kepada kelebaran saiz kami hakhak* ni namenye dewasa, kalau cikeding je, xdewasa der* yang penting sehat alhamdulillah,
ok part ni...xde dah nk tggu mak call balik kol bape yelah. dah name pun mmg kawan geng-geng bus sekolah, pegi depan umah berjmput, balik depan rumah berhantar:') so..lambat cepat mmg taw ar. kitorang pegi berjimba-jimba..kalau dulu zaman baru-baru nk up kemain lagi.. kalau pakai semua nk macam town gile. ekekkee. lawak ok, tapi xdelah sampai nk memalukan diri sndri, tapi skrang ah redah jelah nk pakai ape, janji xbogel..:">

simple.. tapi kalau nk melaram pun, xpe kan kan, xpakai duit korang pun :"> heeeee~
tapi satu je habit dari dlu sampai skrang yang xleh nk buang :') kalau pegi mane2 lepak kat tempat makan mesti nk lame..bukan ape.. kat situ lah rest segala rest:"> heee..
kitorang paling selalu lepak mcd ar, sebab semua leh layan :"> pastu bajet ar $-$
yelah, bukan kaye duit berkepok-kepok beb.. lepak kan:"> pastu yang paling penting lepak kat situ pencahayaan atau lighting sangat memuaskan hakhak:"> xcaye? japg aku bagi bukti, yang mcd ni..mmg kitorang suke lepak since sekolah lagi. ape-ape mcd sampai skrang pyn mcD jugak..heeeee~
 and now semua dah naik bahtera untuk mengejar cita-cita :"> aku pun same dan syukur budak-budak nakal ni semuanya dah ade arah tuju masing-masing, walaupun nakal gile sampai kna kaunseling.. tapi kami tetap cool, kalau bagi nasihat tu masuk kanan keluar kiri tak taw kenapa:") heeee~ dan alhamdulillah sampai skrang kitorang pegang batch 5beta paling nakal sampai xde sape boleh challenge, dan batch yang paling nakal permpuan yg ade kelulusan masing2..yang taw cuma pengajar kami, nakal kami xkemana.. cukup lah ponteng time solat amali*sebab cuti, malas nak duk sempit2* pendek kan pikir? jmpe mancis pastu bakar kertas, jerit" kebakaran-kebakaran" kebetulan ade cikgu kat kelas sebelah. nah! wahahahaha, time tu jugak kna hambat name naik kat cikgu disiplin HEM dan lain-lain, tapi cikgu HEM kate, xremaja lah x nakal kan. hik.

next sebab budak kelas lain label kami sombong sebab xlayan diorang:") hik, xkan lah kitorang nk terkepit2 nak jadi cam yb tegur korang semua kan. rajin sangat pulak kan kan. hiks
dah ternyata kitorang HOT kot*konon* but tu semua kenagan. dan now
skrang
ecah - matriks-uitm=degree electronic eng,
amy  - uitm-uitm=degree account
nard - matriks-uthm=degree civil eng
tasha-poly-uthm=degree mechanical eng
azma- poly-unikl=degree account
ili- matriks-uitm=nowsuri rumah tangga (tapi dia patut ade degree but she stop her study because want always beside his husband)*sweet ok*
aku- poly-?=on the way bulan 7 ni..aku just ade diploma optoelectronics je:) syukur ..heeee~ sebab ade masalah teknikal aku xleh nk sambung :')dipermudahkan aminnn..

then dah abis dah aku update, nk update sangat kan. hambek karangn zaman gajah..
masing-masing ade cerita sendiri, kadang-kadang tengok kejayaan org lain dah cukup memotivasikan kita kan kan kan.. so why tafzan? la tafzan la taghtar(jangan bersedih, jangan terbuai die mungkin masih ,menduga)

semoga persahabatan kita sampai ke syurga :') aminnnn:)


MCD ~(~..~)~ jerawat ketul-ketul kan.

ni depan bowling =,=" yang penting bukan aku yang menang hoho:">

malas aku nk edit mmg saje nk tayang jerawat remaja aku.ngeh ngeh ngeh.. miss this moment <3 dalam karoke box, share2 duit kot nak nyanyi ramai-ramai.hiks

nah muke cam ape. kat eskelator ni. dimana-mane pun leh je posing. hohoho =.="  rindunye lah

MCD lagi. style x? ni namenye style save budget 2010.hihi

 yeah! mcd lagi.. dan akhirnya nk tutup mcd pendekat kami dari dlu hingga kini. wahahahhaa
p/s: kite dah update blog ni, xbace siap.. ekekekke:') krangan version hentam keromo, 
aku rindu kwan-kawan aku..
dan aku jadi semangat cam ade balik, batu yang dah lame aku simpan sekrang dah tibe masanya aku polish kan. kan. dia ajar aku tentang reality hidup.. xkenal xpe janji ikhlas.. xcinta takpe.. janji sayang :')
xrindu xpe, janji ingat.. thanks my segala-segala always my side, belacan kering. heeeee~
wonderful day wonderful life.. kalau nk rasa happy jgn tnye org yang bahagia, tapi tanya diri sndri kenapa perlu bersedih kan kan kan :') 
assalam~ ^.^V peace yok














No comments: