klik secara gumpalan please

Wednesday, April 25, 2012

~..~ yang baik amik, yang buruk simpan.. just be myself

assalamualaikum :) just simple post.. xtaw nak cerita ape :(
kena paksa hupdate blog. katenye ni perpustakaan bergerak. senget punye statement kan? pastu ade yang dok kate.. asal bukak je blog ni nampak idung gemok. bila buka idung gemok. bile off gemok idung =.="
u should be shut up.. sebab mmg xde ape nak cerita ni..tapi kuatkan diri.. tingkatkan effort~..~*
kepada readerssssssss..oh bujets~
dah konon-konon ade. readers <---sepatutnye xpayh nk letak s..sebab aku rasa sorang or seketul je.. yang rajin membace. kalau ade yg rajin bace gak belek-belek blog aku, :") tq ^_^ seperenggan ayat terima kasih untuk anda :D hekhek :P

pastu dah pusing otak kiri-kanan.. golek-golek atas katil..sume2 dah..
tapi still xdapat idea nak update...
dan tetibe ~..~ jeng-jeng-jeng!
yeahhhh! aku ade story, pendek je..

aku dah boleh drive \(~..~)/ *malu lak rasa*
ok fine, umo tua macam aku. sepatutnye, dah WAJIB ade lesen kereta kan kan kan? tapi beb cerita org xsame.. lu ade ke kna tipu dengn pakcik pengajar? yang gatal lagi annyoing?  xde kan? so u should be senyap dan terus membace.,*harmoni kan ayat aku?* heeeee~

so. disebabkan kemelesetan yang melanda diri aku ni..
aku dengn gigih.. belajo kereta sendri...yes! aku mmg lembab so what? abis tu dah aku ni lembab ajar lah...duit aku kau dah amik. pastu xmau ajar aku. jgn sampai ilang sabr aku... aku cekik kepala kau sampai putus sampai masuk METRO nnt.... fuh~  kan  dah TEREMOSI lak :") maafkan saye..

so tuntasnya, aku belajar sendri.. gedek-gedek aku drive, dan secare jujurnya, aku seram.hakhak.. tapi sebelum naik kereta tadi, aku fikir 2,3 4,kali sampai berjuta lemen, xde bnda yang perlu aku takut.. trust yourself..*ayat ni, bagi pujuk diri aku sndri sebnrnye, konon-konon aku tak takut walhal........*ALLAH je yang tahu oii..

mesti yang ramai kate, pegi je serang pakcik tu.. cakap dengn die. bla-bla-bla-pot-pet-pot.. grrrr, korang xkan fham, kalau korang bukan dekat posisi aku..=,="..jagn jadi "cakap pandai buat tengok"
so, aku xmo jadi org yang otak letak kat lutut dengn pancitkan tayar, or serang pakcik tu dengan cabut wayar brek kereta die so, cecepat die mati.
but, aku amik inisiatif untuk belajar sendiri...~..~
lambat kan? xpe lambat asal selamat ^_^..dan aku percaya, kalau kita susah dulu ade hikmah dan kesengan di masa hadapan ^_^ u should trust HIM...

so, tadi petang,abang sedare aku datang.. aku terus mintak, nak pinjam keta boleh? die kate ok je.. zuuuuuuuuuupppp! aku dah sampai kat keta. lame gak menung. boleh ke x..aku nk drive ni =.="
mak aku plak, bukan nk supprt kate.bole.. die kate..kalau xberani jgn bawak. pnas gak hati aku.. mintak lah support sikitT-T.. huhuhu.. tapi aku taw.. mak aku risau ape2 jadi kat aku tu je.. berbekalkan kedegilan aku.. aku kate boleh insyaALLAH.. aku stat keta, pastu at last aku ajak owner kete follow aku XD hahaha..
aku kacau org.. hobi kan kan kan XD

then, aku berjaya drive kereta viva ^_^ alhamdulillah.. sebab aku masih ade upaya nk drive..pusing-pusing 2 round kat taman org joging tu.. pastu balik ^_^ takdelah teruk sangat aku drive ^_^.. sepanjang aku drive, aku just remind myself..dalam dunia ni.. xde bnda kita kena takut selain ALLAH.. kalau nak takut pada semua..mmg xjadi bndalah kan :") so, amiklah kate-kate ni..tanam dalam hati tu..

kalau ikut jiwa kelajuan aku ni :") mmg aku nk drive sampai 10jam..hakhak..yelah gile stereng ar katekan.. aku ngah syok wooooo~.~ tapi, si owner kereta tu nak keluar ngn abg-abg den..nk pi tgok movie katenye.. so aku knalah hormat keadaan.. hekhek..aku xsangka aku boleh masuk gak paking bengkok2 paking kat rumah aku ni..alhamdulillah sekali lagi ^_^.. dalam hati still lagi cakap trust yourself ^_^
pastu, aku nampak kete mak aku paking luar. aku pun masukkan kat garaj.. hohoho T-T tapi mak aku dok terpekik-pekik..arghhh~ lagi ar aku cuak.. tapi wat cool je. sabooo mak kan ^_^ ..so akhirnye.. aku berjaya ^_^ then, aku xsabar nk dapatkan lesen keta.. nak bawak aku jenjalan ni.. hihihi~ dan pas dapat je lesen.. aku nk kmpul duit~..~ nak beli kereta.. aku nk stdy, tapi nak keta gak. doakan aku berjaya ye ^_^ heeeee~

jgn kate mustahil lah ^_^  selagi korang xMEMULAKAN camne nak tahu hasilnye kan? wah-wah-wah dah macam MLM plak aku rase. hikhik..  maksud aku kat sini.. kalau nk kan sesutu tu, cuba dulu..jgn kate tak..kalau kau sendri xbuat..kan? macam kau tgok burger hangit lah*lapak plak* kau tgok je. alahai.. sedihnye pastu kau dah judge..comfirm rasa die xsedap.. padahal kau xtaw, isi daging die rangup dan sedap.. mmg sedap.. tapi disebabkan keriakkan kau yang suka suki cam makn coki-coki tu.. dah melepaskan peluang kau menikmati burger yang sedap tu. salah sape? salah kau lah dan padan muke.. so aku simpulkan kat sini. jgn kateTIDAK,NO,MUNGKIN,MAYB,TAPI.dan sekutu-kutunya... bila kau rasa bnda tu kau tak pasti.. mencabar? itulah baru namenye kehidupan :") ade ngerti x? maaflah ayat aku GANAS.. dan bagi aku senang difahami. walaupun akan dicemuh-cemuh...for me, berbahsa yang kasar..bukan melambangkan bangsa..tapi bangsa yang memanipulasikan bahase u should check it..
biar bahasa kasar,as long, u jage bahase KESAT tu..tapi jgn jadi bangsa yang suke memanipulasi bahasa dengn berbicara manis, tapi hakikatnye, memanipulasikan bahase untuk kepentingan sendiri ^.^

jgn judge org yang berbahsa KASAR iQ nye rendah..  tapi keikhlasan dalam mengutrakan pendapat yg penting.. as long u be urself :")...


dan sekrang aku nak bagitaw, aku dah wat krangan SPM sekali lagi.. dan cerita aku dari straight terus masuk ke celah-celah semak dengn lari dari landasan cerita sebenar..^_^... tapi aku just nk remind kat diri aku dan korang-korang.. jgn takutlah kalau nk buat sesuatu.. tapi takutlah pada ALLAH, sebab kita mensia-siakan sesuatu yang MUNGKIN milik kite :"> bak kate mak aku kan.. xmencabar lah hidup ni kalau semua kita nk betul je kan? baik jadi ROBOT.. kalau sekali-sekala salah barulah kehidupan namenye.. hekhek..
*mak wa ganas woooo~*sabo jelah ka eton mendengrnye oii..
so, ape baik iktibar tu plis amik.. yang buruk dari aku ni.. biarkanlah :") yang baik datang dari ALLAH.yang buruk dari aku insan yg LEMAH ni..sekian~..~

p/s: haaaa, yang pasal lesen keta tu kan.. aritu aku geram dengn pakcik tu.. dengan selamber dan xtahu malunye aku.. aku telah melanggar tiang belajar paking untuk melepaskan MARAH aku.. bayangkanlah 6 ke 7 kali aku datng dok ajar aku paking je. cam *($%^&*( je.. ops! tapis-tapis..heeeee~ so, barulah fair bile dah langgar tu 3 tiang strike jatuh. hikhik.. keluar kereta. maaf tak perasan.. *gelak jahat dalam hati*.. kau kate aku jaat? heee~ korang cek, sape yang jahat.. hehehe..
SABAR ITU SEPRUH DARI IMAN..tapi kalau sabar kena ikhlas taw :") cam aku xnak hilangkan keikhlasan aku. aku bagikan dulu... hihihihihi ^_^
sekian post pendek aku
^.^assalamualaikum.. klik lah tabung duit nak beli rumah ye ^_^




No comments: