klik secara gumpalan please

Tuesday, May 1, 2012

jgn ditanya

jgn ditnya bulan yang sendri dilangit..
jgn ditanya mengapa perlu adanya siang ada pula malamnye?
jgn ditanya..mengapa aku tidak seperti mereka?

bulan yang terang, akan ditemani si bintang yang akan datang dan pergi, mengajar apa itu pertemuan dan apa itu perpisahan, ape itu sendirian ape itu kesunyian. namun, si bulan tidak pernah penat memancarkan cahayanya walaupun selalu sendrian kerana si bulan percaya satu masa pasti ada sibintang yang akan menjadi peneman dan selalu mengembirakan diri walaupun sunyi.. :)

bila adanya malam, pasti esoknye si siang akan menerangi.. walaupun berpasangan namun tidak pernah dapat bersatu.. cintanye terhadap siang dan malam mengajar apa itu kesabaran dan ape itu fitrah yang wajib dipegang.. 

tidak akan KUberi ujian yang xmampu kau hadapi..
jgn kau menagis wahai hati..
jgn kau menyesali apa yang telah kau lakukan..
tapi mulalah mencintai AKU, kerana AKU, tidak akan menutup pintu taubat selagi hari akhirat :)
selain AKU tiada siapa yang boleh mengira siapakah kamu, layak kah kamu kesyurga?
jgn kau soal.. tapi lakukanlah apa yang sepatutnye. AKU xkan menzalimi umatku..
kerana aku penciptamu.. tapi kamu yang menzalimi diri mu.. namun, tidak aku tolak rasa taubatmu. selagi kamu ingin mencintaiKU :)

amin,,
^.^