klik secara gumpalan please

Friday, January 27, 2012

hantu itu wangi

asslamualaikum.. pagi subuh aku dah rajin mengupdate blog kejadahnye kan? aku xtdo lagi. ekekeke.
yeah aku mmg ade habit xtdo malam pastu berjaga sampai subuh pastu baru lah aku tido macam org sawan tdo. bom meletup pun  comfirm xdengar......T-T yeah! mmg bad habit sangat-sangat :P
perkara xbagus sebegini janganlah jadi ikutan ok, xbagus~ juz ikut yang gud-gud je.

pagi-pagi subuh ni aku nak share pasal HANTU~ marilah kite takut secara berjemaah ok:)
hal ni berlaku sewaktu orientasi... di asrama lah.T-T kalau sape pernah duk asrama mase sekulah-sekulah dulu taw ar camne orientasi die...

asrama tu comfirm ar dah lame same umur dengan kite haaa.. korang krelah sendirik bape kurun abad dah asrama tu berdiri utuh disitu. kekekekek :P dan bape banyak JENIS HANTU yang bertandang kat situ :)
hiiiiiiiiiii~hhiiiiiiiiiiiiiiiii~hiiiiiiiiiiiiii (munyik antooo)^.^V macam hampes je bunyik antuu aku. T-T huhuhu

pastu sambung pasal cerita hantu ni, adik aku pun critelah hal-hal yang berlaku. disebabkan adik aku laki so, bile aku cakap weyh! nnt ade hantu kat sini. teman kau tdo*mulut time tu macam mintak kena cili kan?*
tapi aku xpedulik ar. biarkan die. ekekeke :P
adik aku pun macam sonok-sonok je die kate. eleh mne ade. xtakot, puihh... HAHAH!
actually saje je aku, ekekek. bosan pekena sedas due cerita pasl antu. baru lah ade adventure kan? hohoho
ah pedulik ar..  ngah cari mood seram ni...............................
yang aku ingatlah kan? asrama sekulah aku dulu-dulu tu, mmg dah nak same umur dengn  mak dan abah aku dah.wiwit lame kan?  eh jap, abah aku tua sangt....so, emaklah ok sikit:D so, kau bayangkan lah macam-mcam story lah yang melekat kat situ. sampai menimbulkan kekeliruan. cerite HANTU ni dari sekolah ni ke sekolah jiran? so mulelah dah serabut pikir. HANTU-HANTU kan? MANA HANTU ekekekek :P

 alaaaaaaaaaaaaaaaa~ aku dah tersasau menaip benda lain lak ni T-T
ni cerite pasal orientasi ni:( eeeeeeeeeeee.. jari ni idea ni ade je story nak selit kan ? huhuhuhuT-T..
ok pastu dah stat adik aku masuk hostel sume. mlam tu mulelah stat mengORENTASIKAN mereka-mereka dari form 1 sampai 3. sonoklah kau kan wahai senior sekalian..
cerita ni dari adik aku. actualy xbest pun. tapi aku nk cerita gak. korang bace je taw.
pastu malam ke berapa ntah adik aku ada buat malam burung hantu kot.
# sume dalam keadaan mata ditutp dan diberi kata kunci macam pssword lah kot...
contoh burung=kasawari
korang paham x? macam ni.. contoh senior kau bagi ok dik, kau punye pasword kasawari, if abg said burung kau wajib jawab kasawari ok :) katenye untuk mengelakkan dari benda lain yg panggil korang sumer.
so kalau password lain diberi kau diharamkan untuk mengeluarkan suara walaupon dipaksa ekekekkee:D  takot kot time tu.. pastu mestilah seronok si senior-sennior lain dok panggil password lain, time tu mmg aku taw. korang akan ketap bibir dan mulut kau sampai xde bunyik sore kononnye sangt takot benda lain yang dok seru name kau. hikhik (actually benda ni berlaku time aku orentasi form one) lalalalalalala~

sambung balik, adik aku pun cerita lah yang kononnye abg senior ni letak diorang jauh-jauh.. pastu katenye dok letak dekat dewan besar. pastu statlah cakap piano tu berhantu memalam. ngeee~ ade main lagu-lagu SERRRRRAAAAMMM~ heeeeeee~
padahal senior korang pun tak berani nk pegi baget je berani je tu. ekekkee :P
pastu sebelum tu. abg-abg senior ni buka lah ceita konon hostel ni dlu tempat persinggahan HANTU yang dari pelbagai jenis HOHOHO. masa tu mmg NOOB sangat bagi yg pestime dok asrama.. time tu aku dapat bayang budak-budak hingusan yang penakot tahap tertinggi mmg akan pikir waaaaaaaaa~ nyesal dok asrama :"( mau balik.. huhuhu..
pastu-pastu adik aku cerita lagi sume kena berkumpul dekat, tengah padang.. aku tnye "dik time tu kau takot x? cer jujur~. adik aku jawab *sikit ar, xdelah takot sangt* (cet.. poyo gak adik aku kan. padahal dah ketaq lutut xmo ngaku. wek!
tapi dlu time aku, mmg ade kes budak asrama laki tu. kejaq uncle CONG =sweet ( ala, yang toing-toing-toing tu)  paham-paham sendri ye.(hantu pocong)
hal ni berlaku mase aku form bape ntah. time tu kecoh diorang dok jmpe benda tu. benda tu larik kemain sakan. at last hilang :| yang aku xleh blah diorang kejar gne batang mop dengn penyapu semuanya adalah dlam keadaan tak bermotif* tapi WALLAHUALAM lah. benar atau tak. sebab asrama kami mmg lokasi yang tak bagus untuk tinggal bersendirian. mmg SERRRAAAMM..

time tu, adik aku cerita, mmg ade budak menagis gak..takot. HIK budak laki nangis lagilah burok rupenye. dari pompuan kan? ekekeke. so, adik aku cakap bile camtu keadaan jadi makin seram. kena anginn plak tetibe macam mengerti perasaan seram time tu... kemain lagi kuat die bertiupppppp
wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu~  seram kan?? time tu rasa telinga macam peka je. bunyik org jaln tetibe dalam ati terasa benda lain. hehe stendedlah kan?
tu adalah stended org penakut macam aku.. korang berani? anda hebat.. sebab wa jujur. kadang-kadang terlalu berani (takut sebenarnya)

nk dijadikan cerita kan? adik aku ni, diletakkan dikawasan suram dan menyeramkan kononnya.. tak taw lak kat mne? pastu..tengah adik aku istigfar kot. (ilangkan rasa takut ) <--aku tambah je.. :)
so, die dok jelah diam-diamkan?.. tetibe terdengr bunyik sesuatu memeluknya dari belakang.... tnye passsword..
mmg @#$%^&*().. dalam hati mau tak terkejut ? tapi wat kool kononnye.. tapi dalam hati wah bergetar hebat kan? poyo lah adik kalau kau bajet xterkejut.. hikhik..
adik aku senyap jelah kan? tapi yang xleh tahan ade plak senior ngek ni berborak-borak time tengah genting.. adoiii, T-T sengal gak depa ni. ilang dah perasaan takot bebudak ni...yang xleh blah, siap suro,SSHHHHHH~senyaplah...(Sesame senior) =.=" kau pun leh tergelak kan? huhuu senget tol T-T

haaaaa, sambung balik,
so pastu, ade sorang budak ni kena peluk gak macam adik aku....satu ayat terkuar dari mulut junior ni..

"hantu ni wangi!", hehehehe..adik aku nk tergelak gak, tapi terpaksa kaber-kaber tutp mulut sebab takut nnt kena marah kan? biaselah senior kan? kenalah respek.. ekekek.. dari seram terus rasa macam xtakut.... huk huk... so, adik aku cakap malam burung antu tu dah jadi macam pesta funfair sebab xtakut dah.. (funfair aku tmbah je).. sebab lepas2 tu. macam-macam adik aku dengr, antu batuk.. pastu TERKETAWA.. xker kantoii.. hikhik

at last habis gak aktiviti burung xbape nak hantu.. malam tu sebelum adik aku tdur, die terdengr senior ni berborak..
" aku lupa petang tadi baju ni aku baru basuh.. " tu yang wangi tu........T-T

sabun ape aku xtaw :P

adik aku juz tersenyum sebab mmg sengal.. yng penting kenagan still ade.. hohohoho
at last adik aku terbongkang gak. bile balik terus cerita kat aku dengn semangatnye.. ekekekeke :)

p/s: karangn aku panjng sangt.. hehehehe wpon xsonok. korang bacalah gak ye. ekekeke :)
hantu, tu xtaw lah aku nk cakap wujud ke x.. tapi yng penting korang jgn nk jadi kacang HANTu! sepuk nnt taw ar.  respek each other ok...
^.^V chowwww~

2 comments:

F_H said...

fuh semangat aku membaca...

�MiS AyA� said...

anda hebat ! tahniah. HAHAHAH!