klik secara gumpalan please

Wednesday, February 12, 2014

percutian ke medan (part 1)

Assalamualaikum. dan selamat pagi ,selamat berhari kamis.
harini dah tebiat ape aku dok search Air Asia ticket. nak jadi lagi best murahh gileww aww. rasa macam sekrang jugak nk travel *konon duit dalam poket berkepok baq ang*
tapi dari hasil kire-kire kasar.less than  Rm1000 for 5 days termasuk hotel bagai. pheww amat menyeronokkan. *kalau aku nak gila babeng aku search semua*

then, tetibe teringat aku ada pegi travel ke medan tahun lepas dalam bulan 8 masa merdeka tu,aku ada kat sana berhempas pulas nak duduk dekat negara org.muehehe
Medan bagi aku macam cameron highlands, nak kena panjat gunung-ganang, *dalam bus*
kena pintas jalan bengkang bengkok dan yang paling penting.perjalanan panjang gile.entah mana ceruk entah aku duduk yang seingat aku, aku duduk 3 hotel. 2hotel dalam kampung 1 hotel dibandar.
yang kan kg tu mmg kena beware lah. mmg kerjanya duduk dalam hotel je kalau takde pakej nak merayap kemana-mana sebab nak pegi sendiri makan sehari jugak nak keluaq dari situ *sadis*

so, masa hari 1st tu, sampai airport medan indo dalam pagi-pagi kabus gitu, dari LCCT ke medan makan masa dalam sejam eh tak bopa ingat, naik je flight aku sakai bantai tido seriussss aku mengantuk tahap dewa bertanduk lapan belas serius nokk. dahlah duduk depan sekali, mata aku dok usha pramugari die yang melecun tu je. 10x pandang 10 kali senyum HAHA. so, tak sedaq aku mak and adik aku bantai terlelap. bangun-bangun dah sampai. lagi best kitorang tak isi borang nak masuk indo senang cite tiket imegresen nak msuk indo. cincai-cincai tulis manual pun kenaa isi taw. nak masuk indo secare peribadinya, mmg muke bapak-bapak dan ibu-ibu di kantornya bengis amat deh *phewwww~* misai gulung-gulung mihmihmih
sampai je sana dah terkial-kial nak isi borang imegresen dahlah takdo pen.mmg kesilapan dari pihak kami lah uols. so kalau nak pegi mana-mana wajibb bwak pen!

sampai-sampai ja disambut riang oleh pihak travel agensi ape entah tak ingat yang dihandle oleh en. Ahmad. dapat naik bus kontot taw.nak jadi lagi seronok sampai-sampai terus makan. HAHA. makan msakan kg diorang berteraskan tempe. mmg padat giller kedai tu. sebab dengar katenye ni sekali pakej AIR ASIA. dan senang ayat, makanan Halal mmg limited jugak kat sana. so berhati-hati ye semua.

so dalam perjalanan nak ke HOTEL PERTAMA*nama samaran* mmg sangatlaahh lama,tulang ni rasa dah bengkok taw. sempat berhenti dekat mana entah utk beli makanan ni peng peng tang tang ting ting dan bla-bla-bla-bla. memula aku ingat akak sedare aku tipu nak pegi tempat nama cenggitu nama kedai die pun aku dah bantai blurrrrrr~ sekali masuk.betul pulok ting ting tong tong segala macam ada. kirenye mmg tempat wajib kalau sampai je situ mesti traveller agensi akan bawak kesana. *kemahen* tapi beware jugak korangg kena cek barang korang. criminal is everywhere, sebab time kami nak balik malaysia makanan tu tak cukup, nak sama adil, bagilah sorang sikit. *Sobs sobs sobs~

so kami teruskan perjalnan ke hotel kami. sampai je dah nak malam jugak so kami hanya berpeleseran dekat dalam-dalam tu je.
ni kawasan dalam hotel tu berkabus dan mmg nampak hijau sokmo*ni je gambar yang selamat dalam laptop rosak* T-T
so, haritu mmg duduk berguling jelah sejukk kot malam, yang lagi takleh blah ade konsert plak dekat hotel tu, dan indo dengan dangdut mmg tak dapat dipisahkan tapi, penat lebih mendahului kami, dengar pun sayup-sayup je lagunye dan ZZZZzzZZZZ..

HAri ke 2 akan diteruskan akan datang.muehehe  babai~





No comments: