klik secara gumpalan please

Sunday, November 17, 2013

aku rasa mereka wanita felda hebat. uolss?

assalamualaikum.
rasa macam nak setat berbelog sikit.
excited gile baq ang harini aku makan free.dekat gemenceh.nogori9. eksaited tu mestilah eton kan. "lebih eksaited dari biasa."

nak kesana. masyaALLAH jauh~ *.* maklumlah felda tanah yg diteroka.#kaya.. yang penting pemandangan superb!. rasa macam dalm filem-filem melayu. seronok uolss.
*aku budget duk bandar je*haha

so, staright to the point. aku nak tido sok sekulah.
aku eksaited gile sampai terlopong mulut aku. sambil geleng-geleng. sebab rasa hebat sangat

ramainye makcik-makcik buat ape tu? *baju oren hanya iklan.

mungkin pada semua orang tu adalah biasa. pada aku agak uniq and awesome. hikhik
btw 1st yang terlontaq dari mulut aku. "wanita pengoncang dunia" tetiba kan? 
mungkin masa tu terikut-ikut ayunan kompang dan rebana kan. so tu yang kemain goncang HAHA!
 tetibe kompang rebana kemain kau eton. by the way, aku rasa kagum makcik-makcik ni duk pulun berkompang~ kompang dipalu pengantin baru ewahhh~!

keeksaited aku telah membuatkan aku lupe amik gambo pengantin. HAHA tak multitasking langsung kau eton. 

aku punye teruja sampai pakcik yang nak lalu bawak kuah panas nak lalu pun aku tak perasan. HAHA amboilah nampak tak kat situ teruja nya akuu. pusing-pusing tengok berkerut muka orgtua tu. #gila tak bengang#  ehhh. maaf pakcik teruja lebih *senyum sumbing*

so, moral of the story : wanita juga hebat. #tetibe. btw, i'm proud to be wanita syukur sangat. wanita penggoncang dunia. hudszon "bersangka baik"

maksud bersangka baik?
::mestilah ramai yang akan cakap, wanita tak pyh terlolong-lolong and expose sangat sebab perempuan sifatnya lembut. bukan nak sangkal. tu mmg fact dalam islam. just
nak mention.. setiap manusia perjalanan hidupnya tak sama.. ada dapat rumah besaq duit banyak koyan-koyan. ada jugak yang rumah kecil duk mengais untuk rezeki. so utk buat hati aku gembira. mereka mungkin mencari rezeki yang halal untuk membantu mereka thats y, mereka berkompang dan selain itu mereka mencari jalan utk elakkan diri dari mebuang masa seperti merompak dan mengumpat. so beliau berusaha untuk menjadi terbaik dan tidak meminta-minta indahkan? ALLAH ambil sedikit rezeki harta tapi ALLAH sediakn rezeki bakat.
#korang jangan budget power berkompang. sebab kalau tak belajaq susah jugaakkk woooo~
so, aku syukur dan mendoakan yang terbaik kepada mereka yang sentiasa berusaha.so aku tinggalkan hasilnye. hikkk.
nampak tak sampai perut org pun aku terakam.HAHA!

other side: aku sangat syukur dunia luar tak semuanya jahat, kalau kita mengerti erti bersangka-baik
tak semuanya menakutkan. 
tak semua merimaskan.

tapi kalau kita ingat dan belajar erti bersyukur. tiada yang mustahil.
ALHAMDULILLAH <3

p/s: bila DIA ambil sesuatu yang berharga dari kita, DIA akan menggantikan sesuatu yang lebih bermakna untuk diri kita :)

s.o.m.e.d.a.y always my wish. but sometime i love to replace with something that i use to know. 
selamat tidoq semuaaa :)


its life. and end with death. jangan mengalah ye cik aya. :)









No comments: