klik secara gumpalan please

Sunday, August 25, 2013

ada dalam tiada

assalamualaikum.
ya ampunnn lamanya aku tak "talk to my hand" kat sini uolss even takde sapa yang baca. takde sape yang jengah but for a while I missss so much my belog bernama eton ni.
my last post pun, hasil belas ehsan telepon rebate gua.kihkih Alhamdulillah.

harini esok lusa tulat taun depan. bolehlah aku hupdate cerita hidup aku. how its going.
harini aku telah berjaya memujuk abah den nak  laptop baru ,setelah "musibah" yang berlaku dalam hidup aku pada beberpa bulan yang lalu. #lap hingus kat hidung sat

acctually a few month yang lepas satu tragedi tak diundang berlaku dalam hidup....
jemah. (kereta) kesayangan aku dah kena pecah kat johor.that day mmg tak payah cakaplah, laptop+stuff penting aku hilang. bukan satu bukan 3 bukan 10 tapi 2 laptop hilang. sadis gile time tu. air mata dah beku nak keluar tapi macam nak pingsan ada gak. 1st aku terfikir macam mana aku nk story morry ngan mak haku. time tu aku tak taw nak cerita kat sape. nak share kat sape. aku just keep calm. lagi hebatnya, time tu minggu "study week" maha hebat lagi kad matrix dan perkakasan nak masuk exam pun die ambil lagi sedap aku punye barang projek dalam tu lusa dah nak kena submit. astagfirullah!
tambah lagi buku nota rujukan semua dia sebat. aku kesian kat partner aku terpaksa telan pahit getir hidup dan pengorbanan. sebab harga rugi dia lagi banyak ada dalam rm300++ (*buku only)
maaaaaafff! saya salah dalam hal ni.. and tq teman i drive dalam keadaan kereta takde cermin kebalai polis jumpe sarjen misai! *tipu sarjan misai tuh.
uolss taw sarjan misai tanya banyak gilaaaaaa.macam poliss pastu dia taip statement macam nak tercabut keyboard *penuh perasaan gitew.* kikikiki #beliau polis#

lepas dah setel semua tu. aku stay kat mcd sampai pagii subuhh. niat nak balik kolej aku cancelled. that day whole day aku tak mandi but ulang -alik masuk utm kolej. setelkan kereta aku. takkan aku nak balik melaka takda cermin. mmg tak ah.

yang lagi best aku makan pun tak lalu, but makan jugak. sekeping roti dah wat aku subal(full). tak sampai bape saat aku jeling kat jemah. naik teleng pale mak nok. *padahal paking betol2 depan kedai hikhik cuak hokeh.sapa tak sayang keta oi..*eleh viva pun kecoh* soooooo..

1) jangan terlalu percaya

paking mall berbayar, CCTV sekeliling. post guard depan mata, guard bertimbun2 kononnya buat kerja dan lain-lain
::satu hari tu aku pegi giant area Johor baru. 1st Impression nice gile tempatnye walaupun "hanya" giant.btw its perfect ada smua lah katekan dari sekecil2 barang nak cari hingga sehabis "lagha" aktiviti dititipkan kat situ.yang paling aku ingat "movie hall".MURAHHHH giller babeng! tapi T-T adeker patut sit dari depan sampai belakang sama tinggi pastu kerusi dia macam kerusi bus lama-lama tu yang ada kulit2 tu. lagi best depan aku foreigner.kau paham lah,besaq tggi plak argh! aku terteleng2 celah kerusi nak tgok movieee. sabaq ton sabaq.abius tgok movie tgok guard berkumpul pastu suluh2 kereta aku. ehhh dah kenapa tu
? rupenye kereta aku dah kena pecah tingkap belakang. barang2 kena angkut.tak malu amik org lain punye barang ceh! mmg silap lah. letak barang dekat sit belakang. time tu takdalah lama pun.maybe dah ada org target dari awal "rejeki tak halal aku today"!
tulah trust sangat kat mall tuuu. konon paking depan CCTV and bayaq tu selamat.. tak okeh, mmg tak selamat. 
then, at same time aku tanya pakgad tu" CCTV sini boleh cek tak? jawapan best aku dapat. "oh rosak CCTV ni" aku dalam hati siap menyumpah. sabaq2 aku dah lah paking depan postguard.mana depa pegi? tido?????. dalam ati ni penuh drama dalam kepala aku pulak siap ada gambo terbayang ahhh, pakgad ni sama2 dengan geng2 mat bangla mat indon pegi culik dan pecahkan kereta aku khonnn? *imiginasi syaitonnn kuat nau

so dah siap semua  settel dah tak berharap pun. lagipun laptop aku dah "old school" sangatt. tapi sayang gambar moments lagu-lagu aku. yang penting gambar kurus.

sekarang toksah cakaplah. saiz dah besaq.semua dok pelik awat makin menjadi2 lebaq nye.kihkih. awok kita kan *dah besar* lalalalala~

so takpelah mungkin hikmahnya aku akan berusah more and more untuk kuruih*mimpi*
so alhamdulillah jugak.

tapi pada mereka-mereka yang TER atau saja2 rembat barang aku. tq so much mungkin hari kau rembat tu kau kaya "sekejap" tapi ingat nnt akan kena pada btang hidung kau jugak. erm, aku tak sure aku ikhlas ke tak. but aku da redha atas pemergian laptop tu. tapi selagi kau pencurik tak mintak maaf kat aku. sorry,tiada maaf bagimu. kau buat salah datang kat aku mintak maaf. tak pun tggu kat padang masyarrr.

mmg aku kejam so? 
lain kali beringat bila nak buat sesuatu ok lah bubye~

ps:: aku tak sabar nk tukaq window 8 dengan window 7.apak kemain payah lagi kau. aku pusing2 pening plak kepala aku memikirkannya. fakta! aku sampai skrang tak taw nk off laptop ni secara normalnya. aku off ikut sesuka hati aku je. yg penting shutdown.lalalala ok bye
:tajuk kat atas blur










No comments: