klik secara gumpalan please

Monday, March 4, 2013

bahsa peghanciss

berturut-turut hari  demam. #alhamdulillah  terhapus dosa  kecil.
takpe-takpe. segalanya adalah diluar kemampuan kita.
aku redha*amboi ayat kemain.

lepas demam haritu, now duk batukkk. hukhukhuk.
ok fine, budak kelas gelakkan aku sebab my voice split up into "small voice. like kartun-kartun" attend pulak kelas france language.
need voice to pronounce the wordsssss.

and i? specchless. #kena gelak lagi. so just senyap dan dengar and fokus hikhik. suara emas for today. kehkeh

ai berminat dengan kesantaian cikgu bahasa pegahncis. dan aku dah start berangan ada dekat paris.
lepas die selitkan video keindahan negara peghancis. 
cis! aku terasa nak pergi. and she said. boleh pergi,
 just study pandai-pandai In Sha Allah, dipermudahkan. #senyum sumbing

my 1st day in that class.
belajar sing a song yang aku dengar sepatah tak paham.
kelas yang santai gila babeng. 
sambil aku gelak takde suara. 

so, 
belajar nyanyissss.
pastu tengok cerita sinchan dalam bahasa peghancis? 
haa, aku tengok, tapi tak sempat nak pow kat cikgu kita pulak XD

tapi ada lah, 2, 3 word yang aku ingt so selitlah ini.

nyanyi denganku
tapi word goodbye tu till now aku tak tahu nak sebut.
mungkin? makan sambal belacan banyak sangt hikhik.

tapi ada perkara yang lagi menarik perhatian aku kan.
dalam kelas aku adalah sorang foreigner dari Sudan. nigger islam rasanya. yusoff #nice name
 dah 3 tahun stay dekat sini. *further study sinilah.
then, opcozlah die speaking omputih ting ting laju amat kan? then, my cikgu peghancis said " awak tak payah cakap bahasa org putih, sebab kulit awak tak putih"

satu kelas gelak besar.#HAHAHHA
bukan ape, he can speak in malay, but some words he can't catch out.
so "bahasa rojak" mari.. 

tapi, ada sebab my cikgu peghancis treat him like that. sebab bila dia duduk dibumi melayu dan negara malaysia. dia kena tahu, belajar dan praktikkan budaya dan menghormati budaya kita kan. so, my cikgu peghancis suruh die speak in malay and peghancis sahaja. 

that guy, mmg sporting and made the class macam funfair. 
kelakar ok. then he said. he will try. kalau boleh aku pun nak beranikan diri cakap dengan die. tapi english aku berhabuk. tak polish. setakat tulis bolehlah. bercakap? oh mak jemah . tergeliat-liat lidah. hikhik
but this year. tahun baru kan.

nak be more and more motivation.
yang lepas, lepas.
and pinjam semangat kawan-kawan untuk bina kekuatan menghadapi onak cabaran. 

bahsa peghancis nice language acctually. hope after done this class i can speak it well.

uyoh. haha

bonjour and au revoir.
assalamualaikum ;)


No comments: