klik secara gumpalan please

Sunday, February 3, 2013

turn back to be myself

kadang-kadang seliper berat osaki diganti dengan heels 4inci best jugak.
baju tshirt lusuh, diganti dengan peplumm kaler torquise pun elegen gakk..
btw assalamualaikum.. spek duduk hujung hidungg..

rasa nak melawa, cantikk, gojes-gojes gitu..
yelah mak selalu cakap
"perempuan kan? pakai elok sikit, muke tu macam makcik-makcik. tak berbedak, seliper tu, pakai kasut.. kalau tak, jgn ikut mak#sentappp betol time ni. nak ikut kan, so pakailah kasut. tak kisahlah kasut sport ke, jnji kasut no seliper..
"tengok mak mase muda, kemas je.." nampak tak permainan mak aku, die nak suro puji die cantik kan?miahaha.mak aku mmg cantik pun mase muda. stylo gitewww..
ha cerita pasal nak bajet cantik mmg tak lah. kejap sangt transform macam ala-ala hana tajima .
tapi at last will turn back to hana tajam. awwww.

hari ni azammm.

"mulai hari ni, nak jadi gadis paling ayuuu pada abad mase kini.
polite, smile, always positif, soft-spoken dan bla-bla-bla.

yaa, bertahan just only one week, (tak sampai pun)
after a week kacau bilau melanda diri..
tetibe teringat mase 1st time masuk unibersiti..
sebelum tu, dah tekad ni. nak jadi orang palingg nice, lemah-lembut apatah lagi lemah gemalai..

tapi lain pulak jadinya, ketegasan yg dah terperap dalam diri ni.. membataskan aku untuk
berperilaku macam tu. teringat lagi detik aku bermesra dengan budak kelas aku.

1st time
member: hye katy
tijah:hye member
aku: hai kat tijah je ke? #aku tak sedar muka aku begitu kerek#

2nd time
member: assaamualaikum siti khatijah
tijah: wasalm*sambil senyum, manis*
aku: aku kau taknak tegur ke? *sambil datang dekat mendongak lagit *member ni tinggi nau*
member: hye yati. *pusing dan jalan selaju mungkin* 
~(-,-~) sadisssssnyaa

dalam kelas
##semua sibuk borak-borak, bahasa sarawak..bla-bla-bla## juak-juak je aku paham(`˛`)
*kawan baik dekat kelas org sawak so, lepaking sekali*

diorang ajak borak jugak, aku rasa aku dah smile paling kembang,

tapi kau tengoklah, aku mmg habit jenis kening bercantum. muka cari musuh. pastu suke senyum senget. ... bukan aku saje-saje mintak lah, mmg i,m a stright facce. tapi in sha ALLAh hati baik >,< aminn
tapi tulah, aku silap aku ingt selama ni muke aku camni

amboi kau kaler pink selendang aku dengan tahi lalat kat bibir kan,  tapi rupenya tu hanya imiginasi aku. kehkeh aku takde semua ni. HAHA. but quit nice aku lukiskan? HAHA
pastu hujung semester tu, member ni terus-terang dengan aku.
muka aku garang, aku tnye "kau takut aku ke?"
die cakap "a,ah, aku buat lawak kau muke serius je".
aku rasa aku dah gelak.
just mungkin tak nampak sangt aku gelak. means memek muka aku.
al-maklumlah macho kan.. padahal, dalam hati aku mmg dah tergolek-golek hati aku gelak..
kau ape tahu. kena kawal, kang suis ketawa aku tak boleh berhenti camno?tskk

tapi benda aku paling tak suke dalam dunia ni..
manusia yang suke mengkritikk fizikal dan personaliti org lain.

kalau setakat org-org yang rapat dengan aku kenal, cakap aku buncit pun.
aku still boleh cakap tggu meletup je..
hati aku cool je, kadang2 terkekeh sendiri..
tapi kalau org yg aku tak ngam kau cakap camtu. sampai mejatuhkan my water face, depan org ramai ..
tahanlah kau dengan mulut aku yang tak seberapa ni.
tahulah kau baju saiz xs. hakikat? jawab sendiri. hihihi
kadang-kadang teringin jugak nak jadi macam tak hambik port kalau org bahan kaw-kaw pun. tapi dah dilahirkan sebagai insan yang protective even, perkara kecil.
aku akan pertahankan sebab,
as human, kita ada hak pada diri sendiri. just sejak kebelakangan sebelum masuk belajr. i just ignored it. anggap org bergurau sampai aku rasa macam dipergunakan.
 when, further study, makan hati jugak dengan segelintir masyarakat disana,
yang ada kala melemahkan semangat.
 dan setelah dianalisis dan dinasihati oleh my PA. ape tu? #sila sebut dan bunyik dalam ssukukata (pa) kehkeh.
so kena lebih alert, sebab kadang-kadang perihal kecik-kecik tu boleh buat hati terguris kan. so, jadi diri sendiri. org cakap kita ni tak bole bawak bergurau takpe.
 tapi ingtkan depa.
gurau boleh, tapi berlimit.. kau ada benda kau tak suke?
aku ada. ape aku tak suke? kau lah parasit yang suke memainkan maruah org lain.

kalau dengan aku nak gurau kadang-kadang boleh jadi horor okeh. aku ingt balik cerita-cerita lama.
so, aku jugak kena be more postif and always doa, i will make friends with semua org kan.. in sha ALLAH

tulah dinamakan tak kenal, maka tak cinta. dah kenal ajak bercinta ops
OMJ, fahrin saye takkan curang belive me. kehkeh.

btw, tq who always support me, siang malam always usaha ada beside me.
and doa for my kejayaan. 
jgn ingt kita tak hargai.. in sha ALLAh doa yang baik-baik sentiasa menjadi peneman korangss

so, whatever it is. if sometime i want to dress up like diva, retro, jubah, and semua-semua. just to be myself.
and korang tak payah kutuk den ni haa, buat tambah dosa kering, basah dan lembab-lembab susu
adakah lebih baik anda.
doakan aku, jadi more good and lembutkan hati aku to be better. 
if korang taknak. rugilah,
bagi pahala pun nak sombong.
nampak? yeah muke mintak lempang dush-dush.  if tak suke,  aku nak buat guane tulah aku :) salam ukhuwah, dari si
idung mulat-mulat keh-keh
assalamualaikum..
person, who always find herself to be better and better.
jazakallah <3 papai 
ヽ(^。^)







No comments: