klik secara gumpalan please

Thursday, February 21, 2013

dia rampas tunang aku?

omj#oh makjemah.
tertido dekat meja sambil sakit pinggang arghhh. selamt kejap je setengah jam.
 cuba 2jam? bengkok 2. 
kalau 3jam?bengkok 3.
 kalau 5jam? bengkang-bengkok? #pengsang.ganu takde motif#

so, bangun-bangun. on laptop~
pastu penuh post pasal @FIZZ FAIRUZ@. tak sudah-sudah~ 

mase hangat cerita #nurkasih. ada jugak rasa macam jatuh cinta sikit-sikit dekat dia ni. 

pastu kitorang TUNANG. 
dah lame dah aku declare tapi die tak declare pung aku syok sendiri je.#tolonglah paham.
Statement mintak kena sepak#kahkahkah
                                                         
acctually, bila tahu die tunang aku frust# HAHA! alah, minat-minat retis biasalah tuh. 

tadi, aku TERbaca, TERgodek-godek, TERexplore. oh jemahnya aku oi.
sebenarnya unexpected, apa yang berlaku pada fizz fairuz.
tulah curang lagi. bace aritikel disini..
bace sini #baca dan fhamkan.

pastu bace ni..

bace lagiii ~♪ ~(8,8~) OH! apekah dunia?

lepas aku bace, tergelak aku sensorang. aku bukan minat sangat pung gossip retis ni pung~
just tak tahu apekah pesen dunia sekrangg?
kadang-kadang peliks nau dengan media hiburan.

aku pulak jadi keliru, so aku sebagai org yang kecewa dengan fizz fairuz. aku just nk mention lah. dimanakah perginya fizz fairuz dulu kala yang sangt lahh menjaga atittude dan yang penting bersih dari sebarang gosip yang tak membina ~

adakah ini salah satu dari publisiti become famous?
omj tak mungkin. fizz tak buat kot. #bersangka baik#

kalau betul perempuan waras? apekah motifnya? nak jadi retis jugak ke? sampai perlukan publisti sebegini rupa?
erk-.-"
tapi KALAU wanita tersebut bermasalah. harap diberikan kemudahan dan sembuh sepenuhnya.
ramli? suami die? erk ni lagi aku tak faham. mungkin semua berhikmah~ #bersangka triple baik#

dan aku rasa tak perlu media nk sebuk-sebuk suruh si polan dan si polan mintak penjelasan. bagi aku. soalan tu biar di tnye diAKHIRAT kelak. kita buat je kerja kita sebagai ummat,
tak payah sebuk menyibuk dan buk buk yang lain.

ape dapat buka aib org? -.-" #mintak aku dilindungi(╥﹏╥) dari sifat macam tuh

tipu lah aku tak berbulu dengan ape yang berlaku.
secare segerombolan ceritanya. deret-deret cerita yang boleh mengundang perasaan tak bagus untuk hati.
mungkin ada hikmah ye encik fizz fairuz. dengan ape yang berlaku.
ingat , ALLAH jatuhkan musibah dan kadang-kadang letak kita dalam keadaan yang "salah" untuk kita berbalik dan sedar dengan apa yang berlaku. dan segala berhikmah~ 

so, enough is enough kann. 
pada manusia luar sane. cukup-cukuplah nak buat tugas tak berfaedah nak bising,potpetpotpet. bukan depa dengar pun, lagipun cerita lebih-lebih tempah dosa ada pulak faedah ke? 

kat fb meroyan,
post marah-marah macamlah ape yang berlaku tu depa mintak?
tegur?
amboi cerdik pandai hang belajaq agama, tahu adab dan etika kan?ape lagi #apply lah

belajaq sampai PHD? bagus-bagus jangan simpan PHD sudahlah #perasaan hasad dengki#
dan lagi mulia kerja pizza hut~ kerja sendiri, usaha sendiri ~ aman! takde nak busuk hati dekat org lain.

baiklah sekian, 

~♪ ♫~♬   nak nyanyi~ ~♪ ♫~♬
tnye sama hati apa sebab cinta,
nnt jawab hati tanyalah tuhan,
AKU bagi hati, suruh jaga iman,
dan aku hadiahi cinta pegangan.

tnye sama hati apa sebab rindu,
nnt jawab hati cinta bertaut,
apa cinta ini rasa yang tak perlu?,
nnt jawab hati ALLAH hadiah buatMU.

~♪ ♫~♬cinta tak salah, 
yang salah?
cara melunaskan cinta?
bagaimana? tanyelah yang pakar.
in sha ALLAH  

selamat membaca~
phewww ~(','~) 


#semoga semuanya baik-baik sahaja  adios amigos~#tajuk aku hebat >,< 













No comments: