klik secara gumpalan please

Thursday, November 8, 2012

diskriminasi

assalamualaikum...
hamboi tajuk lagu pun dah macam bunface..
"diskriminasi menjatuhkan aku" orite aku kunci ayat ni, nampak beno menipunye kan?
setelah ditolak tambah darab bahagi, aku dengan tekadnya meneruskan dan sahut cabaran yang nampak beno macam dipulaukn oleh segolongan mereka, but its ok, org "DIAM-DIAM" dan tak pemes macam kami ni memang gini kan? 
akan dipulaukan bak kate pepatah, teruskan "judge the book by its cover"<-- *sukati aku je nak ubah macam-macam, HAHAHA..

apekah yng aku istilahkan diskriminasi diatas, 
ok meluah lah konon.bukan nak tunding jari, bukan nak mengata atau melabel sesiapa, tapi menyuarakan rasa tidak puas hati. ok nnt mesti ade org hupdate.. cakap "dok bebel kat blog wat gapo?" pegi serang sopan sikit BINCANG dengan mereka tu.. -_-"
tulusnya, aku dah pun menyuarakan rasa tak puas hati dalam kelas tadi  hekhek* ni haaa, budak pendiam bersuara.. ya,ya aku mungkin nampak nyombong dan mmglah secare puratanya bukan golongan cerdik pandai, yang penting rajin nau nak bertanya, theeee*ni silap aku*

so, bila org tanye aku, aku macam wat muke xbape pandai tu,*muke dah mmg set-set gini, nak wat camno kan? *klik-klik. 
jnganlah salahkan muke aku yang nampak sombong ni, plus ayat aku yang selalunya mmg kasau*ambik kau melaka*
tak kenal saye, tamolah cam budak-budak singkirkan aku dari gelanggang.*huuuuuu T-T yang tak kenal combine kan dengan yang pemes. yang tak bape nak pandai nk bawak diri untuk survive letakkan dekat golongan yang cerdik pandai.. bagi berkembang kepala hotak masing-masing,
ni tidak yang pemes still nak dok dalam geng and puak2 kau je. taw lah muke ade market*ni salah satu faktor, aku tak suke geng ngan ahli2 k-pop*tetibe*muehehe

tapi kan kan kan :')

nak ingatkan, tak usah jadi ketua kalau tak mampu mengalas tugas, *ini fakta*
nak jadi ketua ni, kau hingat senang? bila dah bagi tanggungawab tu wajib laksanakan dengan amanah jangn ikut hati kau je, pastu takut org bawah tamo gini gitu, tu tanggujwab beb.. *kau punye amanah kan? buat betol-betol. sikit nak share ciri-ciri ketua yang perlu hader.

1)tunaikan amanah yang wajib dahulu. contohnye.
ade satu task kau kena bezakan antra kuku dengan jari,(arahan pihak atasan) tapi ade sekor kuku ni nak jugak geng dengan jari*mean satu group lah* takkkkkaaaannn lah kau nak menangkan org bawahan kau, sedangkan yang kau kena patuh orang atasan. kalau tak mampu nak handle, sila berhenti jadi ketua :)

2)jaga hati ahli, yang ni selingan je. katekan lah ahli  korang ni asyik nk menggila satu group ngan geng2 die.. kau boleh je nak susun aturkan. tapi tu tanggungjwab kau nak adekan perkara tuatau tidak. kau berhikmahlah sikit tak salah, "cakap dengan diorang tubuh group baru untuk enviroment baru" kan lebih matang explanation ni kan?.. oklah, nak puaskan hati jugak kan? oklah dalam satu group tu kau letkkan lah due tiga org geng depa dalam satu group tu pun dah memadai. kalau banyak sangt bunyik kau gunakan kuasa veto kau sebagai ketua, dismiss kan mereka! *amboi melampau* HAHA
kau abaikan jelah golongan2 macam ni,yang penting task kau selesai dan keje jalan. u get it?

haaaa. aku pun dah malas nk sambung taip-taip keje melambak-lambak tunggu tu atas meja tu,*Aku wat keje atas katil :')ekekekek..

pastu just satu nak ingatkan, kalau dah jadi ketua tu jgnlah nk salah gunakan kelebihan yang kau ade, tapi berusaha jadi ketua yang terbaik tapi satu cabaran yang kna pikul sebagai ketua yang aku inagt sampai hari ni..
biar dibenci ketika mentadbir, tetapi masih berteraskan kepada kebenaran.

*takdelah kau macam skima dan xde hala tuju. ikut kepala hotak awak je nak tetntukan. kang tak pasal2 kau digulingkan. tapi berhemah dan berhikmah bile melaksanakan tangungjawab oke :)

oklah sambung wat keje :)
assaalamualaikum.......









No comments: