klik secara gumpalan please

Wednesday, August 8, 2012

^-^ masih senyum

assalamualaikum..
lame giler xhupdate, bukan nak cakap aku bz..tapi tersangat-sangt bz dan tersangt2 bz sebab aku dah kerja dekat 3minggu kot?or lebih or xcukup, tapi mmg penatlah dari fitrahnya, tapi dari zahirnya aku still happy,
org cakap jadi PROMOTER ni senang, hamboilah "cakap pandai buat tengok, tebal-tak tebal lah muke kau nak hadap customer berbagai-bagai ragam, yang cerewet xhingat, yang mengada-ngada, urgh! tapi sejujurnya dari nurani aku happy ^_^.. aku dah ade dunia luar aku.. sebab kemana kita lari keceruk dunia, hakikat kehidupan dunia yang nyta harus diteruskan*senyum sampai ke telinga*
sepanjang aku kerja kan, aku belum ambik cuti oke:D aku penat xpayah cakap lah, hari2 pegi kerja nak berkejut, *bad habit giler* xkejut aku mesti konfem lambat XD haha!

dah kejut tu, still guling2 nak bagun tu stil cam lembab-lembab..pastu lambat jugak akhirnya.XD HAHA!
pastu kalau dah keje nak datang tu kemain liat, tapi bile dah lepak aku akan potpet2 tak hingat, dan suara 

aku nyaring amat T-T wuuuuu~

dan ape yang aku cakap mereka hanya akan ketawa, even aku xbuat lawak T-T.. aku hingat aku lah pembendul paling berjaya abad ini tapi ade lagi bendul dan berjendul lebih dari aku XD ahahah!
If ade customer aku kena hadap customer macam-macam jenis, paling aku xsuke customer bajet kau lah paling "HOT"dan "bagus" sangt, siap aku tnye boleh tolong? die pulak meninggi hidung jeling-jeling sambil wat bodoh, jgn lah nk jadi manusia bongkak hanya sebab aku ni promoter der.. even if org tu cleaner pun respek tu perlu hader ok \(T-T)/ kalau xhader sila lah hader2 kan..xrugi pun :P memula tu ade gaklah aku sentap menyantap dengan customer yang xberapa berbaloi aku nak sentap*geram ok* tapi dah lame2 tu aku dah lali, kalau memula dulu org tnye aku just senyum sambil wat muke org kurang pandai sebab mmg aku xpandai langsung bab-bab baju kanak2 ribena ni.. tapi bajunye comel! hakhak XD


ade 2,3 hari lepas ade sorang pakcik ni fuh! kerek giler, tawlah baju anak kau beli sampai 6-7 ratus siap cakap kuat-kuat, haa kalau tambah yang ni ade dalam rm700 kan? aku just senyum jeT-T.. pastu, siap suro suggest baju kat anak die perempuan, ok fine, aku buatlah ape yang disuruh kerja kan? so dengan selamber die cakap ish buruk lah baju ni T-T hamboi pakcik bagak sikit bak malukan aku der, selamatlah aku hati kering menjawab, pakcik buruk xpe pakcik jnji selesa:')
aku tambah lagi"lagipun baju ni kain die sejuk:")..pakcik tu jawab: ah, tipu dalam air cond mmglah sejuk, kalau kat tengah panas..pnas jugak.!.*siap jeling aku*huh!(aku puase gak der, kot ye pun pakcik ni penat) tapi,
aku dengan xmalu jawab balik,keras sikit ayat aku" maksud saye sejuk tu, serap peluh pakcik, bukanye ikut cuaca:")..hikhik
pakcik tu just buat muke bodoh ngan aku..xde jawapan\(^-^)/YEAH!
dalam hati aku nyanyi lagu "selamat hari raya, nak kenakan aku kononXD hakhak padan muke!".
tapi xamik hati pun :")just ape pekerjaan org tu jage gaklah air muke org lain kan?? xrugi pung~ \(^o^\)

satu lagi patern customer yang aku kena layan, \(^o^\) jenis yang nak aku je serve,T-T dari hari pertma die datang sampai lah harini die last shopping tuk anak2 mereka\(^o^)/ die cakap nak aku serve, banyak gak songeh makcik ni, anak2 die pun cam selesa nk mintak kat aku, penat gak cerewet baq ang~ tapi aku happy, ade org nk borak, ade org still cam nak concern even aku hanya promoter.. aku seronok layan makcik ni yang beli baju anak2 die hampir nak sampai satu k giler apak kaye kot, tengok situation makcik ni cam nak label
"luar setinggan, dalam kondo ok" maksud die, tengok makcik ni cam cikai2 cap ayam, tapi rupenya die ni businesswoman der.. cool dan xsombong langsung, dia datang sanggup cari aku, semata-mata nak aku serve sebab die cakap senang nak deal dengan akuT-T *fenat* tapi seronok aku tak tipu, kepuasan pelanggan tu buat aku happy selalu, layan2 customer tengok2 jam
yeah! nak balik..ahahaha..
so aku berani nak labelkan diri aku wanita bekerjaya..HAKHAK!
kenape ayat bekerjaya? 
bagi perspektif aku, kalau kita jadi doktor kita pandai selangit tinggi, kalau kita xberjaya buat hati kita happy dengan ape yang kita lakukan, tu belum bekerjaya, sebab kejayaan yang abadi adalah kejyaan yang mampu buat kita puas dan tersenyum dengan ape yang kita ade.. xkisahlah kalau pakcik guard yang duduk jage  bangunan kerajaan  pun keja die, if die boleh buat diri mereka happy, insyaALLAH berkat dan itulah kerjaya yang mampu buat die membina jati diri dan sekaligus menjadi insan bekerjaya..

aku masih lagi mencari kerjaya yang sesuai, aku xkisahlah, berdasarkan pengalaman pun, kita boleh membina kerjaya, xsemestinye keraya tu kena keje best-best kena kerjaya duit tinggi menggunung kan? tapi as long kau happy dengan ape yang kau ade, dan still leh still dengan org kau sayang dah cukup buat kau membina kerjaya sendri :")
so, aku lah wanita bekerjaya sebagai promoter abad ini, gaji sikit tapi aku enjoy dan selalu berdoa segalanya dipermudahkan, :")

p/s: kerjaya seseorang bukan terletak kepada seberapa banyak gaji korang, tapi terletak pada sebearapa banyak ilmu pengalaman yang korang dapat.. cari duit banyak2 akan habis, tapi cari ilmu dan pengalaman xkan hilang tapi jadi bekalan dunia akhirat..
yang penting kita nikmati tiap sisa hidup ini \(^.^\)yeah!

der wa bangga jaga tempat kanak-kanak ribena..sebab ade ramai budak2 comel aku boleh touch2 sambil picit2 pipi mereka cute ok \(^-^\) syukur betul ok duduk situ penat takpe janji happy well u know me, mase muda lah nak keje kan? 

ape2 pun just be fine dengan ape yang korang ade dan syukur :') aminnnn
tido-tido sok keje \(T..T)/

No comments: