klik secara gumpalan please

Wednesday, August 15, 2012

life itu cool~

assalamualaikum..
hakhak XD dah pukul 12 ++ esok nak membanting tulang tapi now still macam mate burung pungkoq rindukan bulan.:") cool kan? esok dekat tempat keje komfem diam je all the time sebab bateri dalam badan dah xde.. tapi rugi lah if tido awal je.. life takde kot, lagipun kalau nak cerita pasal mase. mmg semua bnda kita cakap xde masa, bz je memanjang, nak buat itu ini, sane nak buat situ nak godeh. tapi dah name pun mase itu emas..
kita-kita yang cerdik ni cari lah emas tu*maksud aku masa*.. kalau ikut logik akal pun, emas pun xhingin nak datang terhegeh-hegeh kalau kita tak usaha dapatkan die, so kat sini, aku nak ulas, mase takde? kite cari mase tu, supaya life kite ni lebih cool dan enjoy.. wow! panjngnyer intro kau, kerlas kau eton! XD ngeh ngeh ngeh!

so, today aku telah kerja dengan sangt emosi dan senyap sebab pagi-pai buta au dah ade tugasan yang erkk,
tangkap ayam \(T-T\) weeeeeeeeeeeeeeeeee~ correction! bukan aku tangkp tapi mak aku SUPERWOMAN yang tangkap aku back up jerk*nak gak sebok*hakhak XD
so, aku kena lah bagun awal teman mak aku tangkap ayam dalam reban 10 ekor nak buat rendang and sedekah kat sedare2 or jiran, so pulun punya pulun, aku duduk jage ayam jgn bagi terbang.hahah!*padahal mak aku dah ikat siap2 kaki die kot....aku rasa muke aku lagi takut dari ayam nak kena sembelih, sebab ayam tu macam nak gado je bila pandang aku, aku takut kena patuk benarnya*hahahahha!* dem~ aku takut ayam bhahahha XD

so lepas, dah teman semua2 ayam2 dan siap2 sembelih dekat kedai aku balik umah dan mate cam magnet
 \(^o^\) aku TERtido, at last datang keje lambat 6minit fuhhh~ cool kan? masing2 mate panda ngntuk tak payah cakap lah, dah ngantuk tu, aku diam je sambil buat kerja aku dengan penuh rasa karliber..fokus yang penting ngeh ngeh~

bile dah malam, fuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh~ ramainye manusia T-T shopping last minit dan kepala aku pening sebab mereka ni jenis pelik-pelik aneh, ade mulut tak nak bersuara kot, cer cakap "adik manis mintak tolong carikan akk **** " kemain payah lagi makcik2 ni nak mintak tolong, tumpang tnye ke.. xde salah and dosanya kan kan kan? kate tua dihormati kan? kalau yang tua perangai pun cam org pra matang mmg erkkk~ maaafkan saye lah if ade mereka yang terasa ops! :">
tapi dalam 100 tu ade sorang je kot perangai serupa itu, aku xde nak sentap pun, tapi rasa kasihan sikit je.. macam kurang kasih sayng suami dan anak2 pulak.ngeh ngeh ngeh..

so, bila dah pokus beribu customer*perasan ramai nau!*XD aku xsedar mase dah time nak balik*ayat nepal*
keluar2 je dari building the STORE nah ujan pulak tadi, dan dengan terbaiknye helmet kami aku dan nadiah*kawan and geng kat tempat keje* dan buat takungan air macam kolam ikan XD nah pakai helmet basah cool*wah! sejuk kepala hotak wa der, siap boleh perah-perah span helmet tu, tapi aku tetap nak ketawa, sebab mmg cool giler kan?heheh~

dan satu lagi, dah nak balik pun still jem..perghhh~naik moto jem paham2 jelah jem maccam mane, jem kaya ke stoberi kan? so, rupe2nye ade JPJ wat sekatan jalan raya,hohoho T-T jantung debar2 gak taw x, aku alergic ngn polis JPJ dan kawasan2 yang sewaktu dengannya, then pakcik polis boleh tahan dan cakap
"haaa, ni ni, peah*name samaran polis wanita* ni haaa"
peah datang dengan muke kemain seyes "nah ni untuk awak kempen sempena jalan raya, dari JPJ selamat hari RAYA ye ".. aku dengan nadiah terkebil2 siap ade amik gambo kat depan tu, yang ruginye aku xsempat buat peace, sebab  macam nebes2 bile kena camtu XDekekekke..
aku yang jadi pembonceng ni, cek lah ape2 dalam tu, rupenya ade cikedis banyak giler! ekeke :')rezeki der, tapi sumpah jem giler.so aku pun macam blur2 sekrang sebab nak tido T-T..selamat malam
::life is too short untuk mengeluh, tapi aku sentiasa lahirkan rasa positif supaya menjadikan diri lagi matang dengan kehidupan kan? ehehhe
ok lah satg nak bagun sahur kang jam loceng kejut xbagun pulak XD ehheh nunite assalam ^-^V


2 comments:

KuKu said...

wahhhh terbaek..
mmg kuat bkerja (/^O^)/
keje leklok :D
tido2 syuh syuh syuh (/^O^)/

�MiS AyA� said...

HAHAHHA! mestilah kuat itu indah kot \(T-T)/