klik secara gumpalan please

Tuesday, July 10, 2012

dup dap ~..~

assalamualaikum..
heee~ selamat hari selasa, aku rasa cam nak tido, tapi mata xmo pejam. guling 360darjah plusII still lagi xleh nk tdo, golek kanan kiri semua cam ade xkena. tarik nafas dalam-dalam hembus~
today, aku main conteng-conteng, cam blur, hati xsyok cam ade bnda xkena lah=="

harini, tamatlah riwayat cermin dinding aku, aku masuk2 bilik pas mandi tadi, tup-tup cermin dah retak beribu,
dapat hadiah lagi kaca, memenuhi ruang.. aku xkemas pun lagi malas hoho ~..~ mak xbagi beli cermin gedabak tu, kate die membazir, "nanti kau dah kawen beli satu set senang" --" selagi aku xkawen xdapat lah nk merasa kan kan kan, tapi xpe nnt dah ade duit leh beli sendiri kan~..~*kombangnye hidung*

pastu kaca tu aku biarkan je..xde mood nk terokai,esok aku kemas ok promise!, pastu aku sambung conteng-conteng membadutkan muke aku, ingt nk update pasal muke conteng xde mood pulak..
oh mood kembalilah pada aku..

entah apasal nebes baq ang, dengan xsemena-mena tadi, tengah nk ke dapur aku jerit kuat-kuat, nah! mak aku terkejut --" mak aku tnye kau dah kenape?
hakhak! aku cakap xde ape senyum2 kambing~..~
otak cam berpikir tapi xtahu fikir ape neves je. hamboi lah kau hati, jgn nak neves sangt bole, sakit jantung nnt xsempat aku nk berbakti kat mak abah aku nnt..

pastu, sambung-sambung fikir, aku dah janji nk masak ngn mak aku, aku pegi dapur, masak cincai-cincai ni, potong bawang..boleh plak, bawang yang last tu, fuh fuh, pisau cium jari haku baik punye. bawang merah yang berangin kna jari luka, sedap x? macam luke dicampur dengn garam ok. delicious.. T-T wuuuuu~
aku lari sorok jari, dalam baju. larik naik bilik cari plaster, *sebab kang darah2 mak aku bebel, xsyok.hakhak*
 time amik plaster tu, aku teringat pelik-pelik wat aku gelak sorang-sorang, ade ker aku takut nk hisap darah sendri sebab terbayang vampire twilight..--" pastu aku terbayang wah! nnt org dalam rumah makn masakan aku jadi raja bersiung*gelak jaat HAHAHA!
::darah xde dalam masakan ok jgn salah faham::, tapi aku jadi pening sebab, aku xleh tengok darah mengalir **do lah T-T, last-last amik kursi duduk amik napas T-T wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :'( fuh fuh..

pastu, dah macam tu, aku duduk termenung, fikir, hoi hati awat kau neves sangt ni, aku tahulah nk JPJ kereta senin nnt, kalau pasal ni tunggu lah senin kau neves lah cam nak tercabut jantung T-T,
 kau neves sangt kenape? *bebel sorang-sorang*dah giler kot
pastu dah siap masak, tetibe,.aisemen, rasa cam tawar pulak--"*, mayb kerisauan aku, menghalang deria rasa aku kan? tapi mak ngn angah aku makan selera je, haaa, sedap lettuw, jgn puji lebih2 ye kombang ni hidung ni haaa*


ya ALLAH,
jika ada sesuatu menanti aku dihadapan, tenangkan aku,
jika ada sesuatu yang menggangu aku, kuatkan aku,
jika ada sesuatu yang aku ragui, kuatkan aku dengan qada dan qadar MU
jika ada keraguan menghantui aku, leraikan dan kuatkan aku dengan kalimahmu,
bermaksud: tiada tuhan selain ALLAH, nabi MUHAMMAD(SAW) pesuruh ALLAH

ok alhamdulillah dah lapang dah hati, ok semua..aku dah ok.heee~ meluah camni dah leh wat aku cool, 
yang benarnya, ALLAH ciptakan sesuatu perasaan gusar, risau, takut adalah untuk kita ingt kepadaNYA, tapi kalau cam hyper risau xtentu hala, takut cam hape, tu dah syaiton dan mule nk selit-selit buat kita hilang hala tuju, lupe diri.sebab telah die berjanji,"aku akan menggangu dan melalaikan cucu cicit ADAM a.s sehingga datangnya hari kiamat".. 

sebagai khalifah yang lemah, sifat yang selalu disukai syaitan nirajim adalah, sifat sedih, kerana sifat sedih adalah satu sifat dimana kita hilang pedoman hidup, hilang arah tujuan, hilang sifat percaya diri.. mase time-time camnilah, die duk selit-selit dan menghasut supaya kita leka lalai kan?? 

so, lepas kejadian ni, aku dah naip panjang berjela-jela ni, so hati tenang sikit kot, walaupun aku xtahu lagi punca rasa xsyok tadi, aku manusia biasakan memang berjela-jela lah aku fikir semua negetif. heeee~..~
ingat ALLAH terus jadi cam fuhhh lega :") *xcaye korang try, tapi hati kna ikhlas ar, nak ikhlas camne tanye hati kau*

disebabkan aku seorang yang xpandai nak meluah perasaan kt org T-T,
aku belajar teknik aku sendiri, sebab aku percaya motivator dan pemujuk hati terbaik adalah diri sendiri.. so aku buatlah macam ni..

kalau sedih aku akan
*nangis puas-puas, sampai aku dah xde hati nk nangis dah*,
lepas dah bangun tido, aku akan tanam azam baru,
"BERSEDIH HATI HANYA AKAN MEMADAMKAN SEMANGAT MELEMAHKAN AZAM DAN MEMBEKUKAN JIWA"..
*ayat ni aku pegang sampai sekrang* nampak macam satu kelemahan kan? tapi aku mencuba perbaiki kelemahan tu, dari nk sedih je, membazir air mata taw..

kalau 10 kali aku bersedih hati, 10 kali ar aku guna ayat tu. XD bhahahah.. takpelah ikhtiar kan kan*malunye*

so, panjang jela-jela aku menaip.. komfem xde yang bace..
tapi tulah, pesanan penaja yang berusaha menjadi insan berguna..jangan pergunakan org lain untuk kepentingan sendiri ok *tetibe*ahak~

p/s:
ade x manusia yang
percaya aku mampu capai bintang walaupun xsampai?
menjadi supermodel meskipun hodoh?
yang memberi cahaya lilin bila aku gelap gelita
merawat onar lukaku meskipun parah?
memberi gula-gula manis walaupun tekak aku pahit?
menjadi benteng air walaupun deras?
menjadi peguam bela meskipun aku salah?
menahan tebuan meskipun sarangnya jatuh disisi?

ok lah assalamualaikum. ^^V omong-omong kosong je.heeeee :")








No comments: