klik secara gumpalan please

Monday, April 29, 2013

saya pendegil.

dalam ramai-ramai adik beradik aku je wakil wanita dari 5 org.
aku lah paling buas + sombong bongkak pemarah dan yang penting PENDEGIL *wow tebalnya.

acctually, aku bersyukur dengan sikap yang ada dalam diri aku.
bukan nak kate apelah. aku ade kawan, tapi boleh kire dengan bilangan jari dari anggota badan aku. taw kenapa?
aku tak ramai kawan. herher
aku tak pandai nak berkawan. huhu
dan aku tak reti nak macam be nice and buat kawan. hipokrit kaki kipas lipas puji lambung-lambung, walhal tak selesa. theeee~
 i,m straight face pada pandangan manusia sekeliling
 hakikat yang dah kenal ehem. tahulah betapa sopannya saye bila menutur kate, melontar bicara. aumm. haha
 #tak kenal maka tak cinta. dah kenal, komfem hajak bercinta. lalalallallaa~

ok so far, alhamdulillah, sebab aku seorang yang senang rasa serba salah dan rasa eh eh kasihan nya hawak. "ok takpe saya mengalah ye".

at last saye punye jiwa dan raga sakit. at last, saya yang menangis tak benti wuuuuu. org lain biasa je. mula lah cakap aku drama ke ape. ye kadang-kadang air mate mana boleh bendung? ingt bedung ke perut ke? takpun bendang? #oh merepek.

tapi sometimes dan adakala aku cakap A sampai abis pun aku still  dengan A. semua barisan-barisan pembangkang aku tolak masuk longkang. semua barisan-barisan pencadang aku tolak masuk kandang. hwehwehwe. #semua ingt aku selfish. 
hihihi, kita kadang-kadang perlu ada sifat tu. wajib ada walaupun sedikit. contoh :D

kita rasa macam tak mampu nak sambung belajar. alasan? takde duit.dalam kompius-kompius tu...datang pulak makcik-makcik yang jeles tengok anak jiran die berjaya nak masuk Unibersiti. yang die pulak menabur kate and cakap
"eh ton, baik kau keje. nnt sape nak tanggung kau? sape nak bela mak kau? dan bla-bla-bla. sebabnya? depa takut, kita lebih dari anak die. HAHA. benda ni jadi kat kami sekeluarga. aku lah yang paling teruk kena. sebab ? oh aku degil nak belajar walaupun aku pemalas. hiks

ada yang cakap. "electrical for a men? aku? kenapa? otak laki ni just untuk letrik je ker? so? yang laki jadi jururawat tu camno? hiks. sebnarnya, kita yang minat, kita yang decide and tawakal padaNYA he knows which is better for u.

degil ni bukan hanya pada kejahatan. tapi more kepada pendirian. kita decide what u want what u need? what ur way. kita usaha berlipat kali ganda. kita menempuh kemanisan kegagaln dan kegembiraan kejayaan. kerana, dalam kehidupan kita adalah anak-anak kecil yang masih bertatih dalam dunia yang penuh pancaroba. #ayat sekolah karangan SPM

so, ape kita decide tu. mesti atas diri kita sendiri. kemapuan dan juga kekuatan kita.
tapi satu perkara. bila kita rasa lemah dalam sesuatu. tu bukan satu platform untuk kita menyerah. tapi tulah perkara yang perlu kita amik dan cabar kemampuan kita. ALLAH adil DIA bagi pada sape yang usaha. kau malas kau rugi. eheee.

ok cukup. assalamualaikum.

banyak cerita pasal degil ni. nnt sambung.
just teguhkan pendirian yang ada.

nota kaki: jangan risaukan perkara dunia yang kate kita tak mampu. bila kita doa mintak kat DIA, kita usaha ALLAH pasti ada jalan untuk kita. trust that.

bila takde duit, jangan lupe doa-doa-doa supaya ada jalan untuk dapatkannya. 
ada org cakap, doa tak usaha. tak dapat ape-ape.
tapi aku percaya, ALLAH boleh bagi kalau DIA nak. caranya WAllahualam.
assalamualaikum.


No comments: